طرح‌های اجرایی کمیته امداد ریشه در اصول و باورهای دینی مسلمانان داشته و در تأمین منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف نقش بالایی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۲۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات بخش بزینه رود گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات در این استان از ابتدای امسال ارائه کرد.

هدایت صفری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات گفت: تأکید مقام معظم رهبری در این پیام به مسئولان نظام در همه بخش‌ها به همکاری در حوزه ترویج و احیاء فریضه الهی زکات وظیفه همه مسئولان را در این بخش به‌وضوح روشن می‌کند.

وی اظهار داشت: این منطقه  قطب کشاورزی استان محسوب می شودتلاشهای  خوبی  در زمینه جمع آوری زکات صورت گرفته است  واقدامات خوبی در حمایت از محرومین منطقه با استفاده از ظرفیت  زکات  انجام گرفته است ولیکن با نقطه مطلوب فاصله داریم  بایستی با کار تیمی وبا انسجام وهمدلی به وضعیت مطلوب نایل شویم .

مدیر کل کمیته امداد تصریح کرد: ترویج، نشر، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات از مصادیق اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی است و پرداخت زکات موجب می‌شود در کنار رفع مشکلات و نیازهای فقرا و نیازمندان در بخش‌های مختلف، برکت نیز در جامعه جاری وسرازیر شود.که وظیفه ماست فرهنگ وپیام زکات را به همه آحاد جامعه برسانیم. 

صفری در ادامه زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان از ابتدای امسال را هشت میلیاردو700میلیون تومان اعلام کرد و گفت:  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ضمن تحقق 101درصدی بیش از 13 درصد رشد داشته است که این مقدار   زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت::  با همکاری اعضای شورای زکات و همراهی و مشارکت خیران در قالب زکات  واجب و مستحبی زمینه تحقق این مبلغ در سال جاری فراهم خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 60 درصد زکات جمع‌آوری‌شده باید صرف فقرا و 40 درصد صرف پروژه‌ها شود گفت: در استان زنجان 65 درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا و 35 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است که فقرا و نیازمندان با محوریت ائمه جمعه و جماعت در اولویت کمک قرار دارندودربخش بزینه رودنیز این تناسب رعایت شده است.

صفری زکات را یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی اجرایی کمیته امداد در طول سال برشمرد و ادامه داد: طرح‌های اجرایی کمیته امداد ریشه در اصول و باورهای دینی مسلمانان داشته و در تأمین منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی  اثربخش به جامعه هدف نقش بالایی ایفا می‌کند.   

ارسال نظرات