مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اعلام کرد

نمایش ۱۰۰ پرتره از شهدا در «آیینه‌های بی‌زنگار»

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: نمایشگاه «آیینه‌های بی‌زنگار» شامل ۱۰۰ پرتره از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، فردا با حضور ۱۵ خانواده از این شهدا افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۱۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری صبح امروز در نشست خبری، جزئیاتی از نمایشگاه «آیینه‌های بی‌زنگار» را مطرح کرد.

شجاعی طباطبایی در ابتدای این نشست اظهار داشت: یکی از اهداف حوزه هنری ادای دین به شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم است و سال بعد که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، روی این موضوع تأکید داریم.

وی افزود: در همین راستا، نمایشگاه «آیینه‌های بی‌زنگار» شامل ۱۰۰ پرتره از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افتتاح می‌شود که البته غیر از شهدای ایرانی، تصویر شهید عماد مغنیه هم در این نمایشگاه وجود دارد.

شجاعی افزود: به دلیل استقبال هنرمندان و وسعت کارها، به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه را دو بخش کنیم؛ فردا بخش اول نمایشگاه شامل «طراحی و نقاشی» افتتاح می‌شود و بخش دوم شامل «تصویرسازی» سال بعد برگزار خواهد شد.

این هنرمند ادامه داد: ما نگاه جدی به تصویرگری و تصویرسازی داریم و سال آینده ان‌شاءالله کتاب سال تصویرگری (تصویرسازی) با رویکرد دینی را چاپ می‌کنیم. امسال هم کتاب سال گرافیک مذهبی را تهیه کردیم که هفته آینده از زیر چاپ بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه عنوان نمایشگاه «آینه‌های بی‌زنگار» را توسط علیرضا قزوه پیشنهاد شده است، درباره ماهیت آثار حاضر در نمایشگاه گفت: برخی آثار، آرشیوی و برخی هم سفارشی است. جالب اینکه در بخش سفارش به هر کدام از هنرمندان گفتیم مبلغی به عنوان دستمزد یا هدیه در نظر گرفته‌ایم، امتناع کردند و گفتند ما عاشقانه این کار را می‌کنیم.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه را بدین شرح معرفی کرد: مصطفی گودرزی، سیدحمید شریفی، حسن روح‌الامین، محمدرضا دوست‌محمدی، عباس گنجی، محمود آزادنیا، یعقوب عمامه‌پیچ، حسن جعفری، علی ذاکری، جلال صابری، محمد اسدی، حسین براتی، میکائیل براتی، فریبا منوچهری، محمدعلی نادری، حسین یوزباشی، محمد اسدی جوزانی، رقیه پهلوانی، طیبه توسلی، مرتضی شهریاری و فراز شانیار.

وی ادامه داد: ۴ اثر رنگ روغن در ابعاد بزرگ داریم که شامل پرتره‌های شهید همت (اثر مصطفی گودرزی)، شهید متوسلیان (اثر حسن روح الامین)، شهید باکری (اثر محمود آزادنیا) و شهید زین‌الدین است که این آثار را از روایت فتح امانت گرفتیم و در واقع با انجمن تجسمی بنیاد روایت مشارکت داریم. این تصاویر با الهام از کتاب این شهدا ترسیم شده است.
ارسال نظرات