شهردار زنجان:

طرح موجود سبزه‌میدان قابلیت اجرا ندارد

طرح موجود سبزه‌میدان قابلیت اجرا ندارد و یکی از دلایل کوچک‌سازی سبزه‌میدان نیز این بود که میزان سرمایه‌گذاری شهرداری منطقی شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۵۷۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان گفت: برنامه‌های فرهنگی در زمینه اتوبوس خدمت، کتابخانه سیار، سرای محله چهارراه ترانس، کانون مادر و کودک بوده است وقرار است در دو نقطه دیگر نیز خانه‌های محله ایجاد شود.

معصومی با اشاره به اینکه بودجه نویسی شهرداری  بر اساس مشارکت انجام شده یعنی کار فرهنگی صورت گرفته است، افزود:   تلاش میکنم با فرهنگ‌سازی شهروندان به حق و حقوق خود آشنا شوند و با آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم، هزینه‌های مترتب شهرداری را کاهش دهیم که همان استفاده از حمل و نقل عمومی و پل عابر پیاده را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه المانها و نشانه ها  در حوزه معماری و شهرسازی  خاطرات و یادمان‌هایی برای شهروندان ایجاد میکنند و البته در آدرس دهی راحت‌تر هستند، اظهارداشت: کسانی که در حوزه ترافیک هستند، می‌گویند، تا حدی میدان در حل ترافیک می تواند پاسخگو باشد و پس از آن قفل می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه معماری می‌گوید نباید هیچ بنایی در سطح شهر تخریب شود، تصیح کرد: ترافیک می‌گوید که همه چیز باید شطرنجی باشد، از همین رو همواره تناقض‌هایی در این زمینه وجود داشته است و هنر مدیریت این است که هر دو را به موازنه برسانیم.

معصومی با اشاره به اینکه بحث دیگر نیز ورودی شهر و نمادها و المان‌های شهری است، گفت: چون برای مثال شهر زنجان با نماد میدان انقلاب شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال مفاهیم‎ معنوی‌تری در المان‌های شهری هستیم، افزود: ما دنبال نمادهایی هستیم چون  نمادهایی با بار معنایی ، ماندگاری بیشتر در اذهان ایجاد خواهد کرد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه چشم‌انداز و تنظیم سند در کشور و شهر دو مشکل داریم که بسیار آرمان‌گرایانه تدوین  می‌شود، افزود: دیگری اینکه با تغییر مدیریت‌ها نگاه‌ها نیز عوض می‌شود و هرکس بر اساس حوزه فعالیت تخصصی خود اقدام به این کار می‌کند.

معصومی افزود: در حوزه ساماندهی تابلوهای شهری با تشکیل سازمان سیما منظر شهری نگاه بر این است که تمام نماهای شهری بر اساس ضوابط باشد یعنی براین  اساس، در قالب چارچوب مناطق وقتی پروانه صادر می‌کنند، نمای ساختمان را نیز ببینند، بخشی از فضاها معرف فضا است که باید متناسب با آن طرح ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه طرحی که ما در سبزه‌میدان نیز داریم دو قالب دارد، اظهار داشت: هم طرح در قالب پیاده راه و هم بدنه را دیده است و نظر مشاور گرفته شده نیز این دو باهم کار می‌کنند یعنی کف و بدنه باهم هستند.

شهردار زنجان با بیان اینکه  در حوزه فرهنگی نیز با توجه به حساسیت آن نگاه ما این بوده است که این سازمان مستقیما زیر نظر شهردار باشد، گفت: در این حوزه نیز یک مشاور وارد به کار "ابوی ثانی" را انتخاب کردیم که البته برای دهه فجر  برنامه‌های متعددی اجرا کرد ، البته باید یک افقی برای برنامه‌های فرهنگی در نظر داشته باشیم که در این زمینه یک سند چهارساله دیده شده ولی هنوز مصوب نشده است.

معصومی همچنین درباره آخرین روند اجرای طرح سبزه‌میدان نیز گفت: صحبت اصلی ما در سبزه‌میدان این بود که طرح موجود قابلیت اجرا ندارد و در آن صورت بازگشت اقتصادی آن مقرون به صرفه نبود و یکی از دلایل کوچک‌سازی سبزه‌میدان نیز این بود که میزان سرمایه‌گذاری شهرداری منطقی شود و البته این امر بارها گفته شده که شهرداری از قبل سبزه‌میدان به دنبال انتفاع نیست.

شهردار زنجان با بیان اینکه همه افرادی که در مجموعه شهرداری هستند، به نوعی دوست و رفیق و قطعا آشنایانی دارند، افزود: برای من این موضوعات مطرح نبوده است و توانمندی برای بنده مهم‌ترین موضوع بوده است، البته به همه این افراد گفته شده که زمانی که ببینیم کسی توان ادامه ندارد، کنار گذاشته خواهد شد.

وی  با اشاره به فعالیت اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه کسانی هستند که در رسیدن به برنامه‌ها و اهداف خیلی خوب فعالیت می‌کنند، که انتظار داریم از این ظرفیت استفاده کرده و در انعکاس زحمات نیروهای خدمات شهرداری استفاده کنند، چرا که گاهی اوقات وقتی در نصف شب و یا زمان صبح زود در شهر هستیم برخی از افراد هستند که در این حوزه فعال هستند.

 

ارسال نظرات