خبرهای داغ:
مراسم استقبال از کاروان حامل پیکر مطهر 3 شهید گمنام و شهید حسین پوربافرانی در حسینیه سپاه شهرستان نایین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۵۲۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از نایین، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم استقبال از شهدا گفت: شناسایی هدف و تلاش در جهت ترویج و نهادینه کردن ، ادامه دهنده راه شهدا است و قطعا هدف شهدا چيزي جز حفظ نظام اسلامي نبود.
حجت الاسلام باقری تصریح کرد: حضور شهیدان بدون حکمت نیست بلکه یک تذکر جدی برای ما است که با حضور و استقبال از آنان بصیرت ، شعور و حرکتی انقلابی که از شاخصه های آنان است را ثابت کنیم.
این استاد حوزه با بیان اینکه تمام تولیدات علمی و دانش بر بستر راه پاک شهدا قرار گرفته است افزود: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت موجب حفظ استقلال کشور می شود و یکی از اثرات حضور شهدا، به وجود آمدن فضا و جایگاهی برای اندیشیدن و آرام گرفتن است.
حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار نمود: شهدا به این دلیل مهمانان خدا در بهشت هستند که معنای عبادت و معرفت را درک کردند ودر سلامت دینشان چه در قید حیات و چه بعد از آسمانی شدنشان بسیار کوشیدند و رستگار شدند.
وی خاطرنشان کرد : سند شهادت شهدا پیش از 400 سال قبل به زبان گویای حضرت محمد (ص) در قالب قرآن کریم عطا گردید و آنها مصداق آیه ی (فرهین به ما عطا الله) همیشه زنده و جاودان هستند.
استاد دانشگاه گفت: سقف خانه شهدا عرش خداست و غیرت این جوانمردان به حدی بود که گاه راه یک شبه را صد ساله می‌پیمودند و گوی سبقت را در ایمان و تقوی و بصیرت از بسیاری از پارسایان و دینداران و اهل ایمان که دین را در سجاده‌ها خلاصه کرده بودند می‌ربودند.
وی با اشاره به اینکه شهدا کسانی بودند که خوف و خشیت را از آنان برداشته اند و فقط ترس از خدا دارند افزود : شهدا با وجود مجاهدت و جانفشانی‌هایی که از خود نشان داده‌اند پیشتازان جهاد اکبر و اصغر همچنین چشم اندازان خوبی برای جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام باقری بیان داشت : شهید پوربافرانی با بازگشت به ما نشان می دهد آیا پس از گذشت چهار دهه مواظب گرگ صفتان بوده ایم یا نه ، و یا اینکه بعد از آنها چگونه بوده ایم و توانسته ایم راه آنان را ادامه دهیم چرا که این شهیدان که به آسانی بارشان را به منزل رسوندند و حالا منتظر عملکرد ما هستند.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه پاسداری از خون شهدا وظیفه جامعه است، افزود: آنچه شهدا را جاودانه و ماندگار کرده علم و آگاهی آنها است.
گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در پارک لاله و شهید حسین پوربافرانی در گلزار شهدای شهر بافران همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها