خبرهای داغ:
غلامرضایی عنوان کرد: طبق آمار ۱۸ درصد پرونده های طلاق در سال ۹۵، معطوف به سازگاری شد و در سال ۹۶، هزار و ۷۳۵ پرونده از مراکز دادگستری به مراکز مشاوره ارجاع داده شده است
کد خبر: ۸۹۹۰۴۹۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص پیشگیری از طلاق بیان کرد: در زمینه پیشگیری از طلاق و مداخلات به هنگام در پرونده ها، تفاهم نامه همکاری مابین معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان بسته شده است.
وی گفت: این تفاهم نامه در خصوص ارجاع پرونده های طلاق توافقی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی، برای سومین سال متوالی انجام شده است.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: ۲۲ مرکز تحت نظارت بهزیستی به صورت همکار معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان وجود دارد که هدف از برنامه های انجام شده، ایجاد زمینه سازگار زوجین و برگشت به زندگی با مداخلات علمی و پیشگیرانه کارشناسان و روانشناسان سازمان می باشد.
غلامرضایی عنوان کرد: طبق آمار ۱۸ درصد پرونده های طلاق در سال ۹۵، معطوف به سازگاری شد و در سال ۹۶، هزار و ۷۳۵ پرونده از مراکز دادگستری به مراکز مشاوره ارجاع داده شده که هر پرونده ۳ جلسه مشاوره با زوجین جهت بازگشت به زندگی دارد.
وی در خصوص دلایل پرونده های طلاق افزود: عدم سازگاری، عدم آشنایی با مهارت های زندگی و عدم آگاهی زوجین نسبت به شیوه های ارتباطی موثر و شیوه های حل مساله و مدیریت مشکل از مهمترین دلایل زوجین برای تشکیل پرونده های طلاق می باشد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این عوامل فردی، گاهی عواملی همچون اعتیاد همسر، بیکاری و یا اختلالات روانشناختی عمیق یکی از همسران در به وجود آمدن اختلافات و ایجاد پرونده های طلاق موثر است.
غلامرضایی خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل ایجاد این پرونده ها، عدم آشنایی زوجین با مهارت های زندگی بوده و همچنین به دلیل نداشتن شناخت مناسب از یکدیگر، مراحل پیش از ازدواج را سریع طی می کنند که پیشنهاد می شود زوجین آموزش مهارت های پیش از ازدواج را به طور جدی پیگیری کنند.
وی یادآور شد: یکی دیگر از عوامل طلاق دخالت خانواده های زوجین می باشد که به دلیل عدم آگاهی، توصیه های غیرمعقول به زوجین می دهند که این امر به مشکلات دامن می زند.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح روان خانواده ها، مدل های مختلف آموزش را طراحی کرده ایم که شامل کارگاه های آموزش پیش از ازدواج که تفاهم نامه ای در همین زمینه با مرکز شهید بلندیان و مرکز بهداشتی شهرستان آبیک منعقد شده است.
غلامرضایی ادامه داد: همچنین آموزش مهارت های زندگی با تاکید بر کنترل خشم و حل مساله برای کلیه گروه ها اجرا می شود و آموزش مهارت های فرزندپروری در مراکز مشاوره انجام می شود که در دستور کار قرار دارد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها