توسعه همکاری‌های علمی- پژوهشی دانشگاه شهرکرد با دانشگاه های عراق

همکاری های علمی- پژوهشی دانشگاه شهرکرد با دانشگاه های عراق به همت دفتر همکاری های علمی و بین الملی دانشگاه شهرکرد توسعه پیدا می کند.
کد خبر: ۸۹۹۰۴۱۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن بهمنی ریيس گروه همكاری‌هاي علمي و بين المللي دانشگاه شهرکرد با  ياسر الحجاج  رايزن علمي و فرهنگي سفارت عراق با هدف زمینه سازی انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه شهرکرد و برخی از دانشگاه های عراق  به منظور توسعه و گسترش همکاری های علمی و پژوهشی در محل سفارت این کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در این ديدار  بهمني ضمن معرفي توانایی ها و قابلیت های دانشگاه شهركرد به عنوان يكي از دانشگاه هاي جامع كشور و بیان ويژگي ها و قابليت هاي استان چهارمحال و بختياري در كشور گفت:  دانشگاه شهركرد در راستاي تحقق اهداف و چشم اندازهاي همكاري هاي علمي و بين المللي مجدانه به دنبال توسعه فعاليت هاي آموزشی  از قبیل جذب دانشجو، تبادل استاد و دانشجو، برگزاري كارگاه هاي علمي ، انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک با كشورهاي همسايه به ويژه کشور عراق است.

 بهمني  در ادامه به ورود اولين گروه دانشجويان غيرايراني به دانشگاه شهركرد و عملكرد موفق اين دانشگاه در اين زمينه اشاره کرد و با اذعان  به استانداردهاي بالاي علمي دانشگاه شهركرد در فرايند پذيرش، آموزش و پژوهش دانشجويان خارجي، به نمایندگی از دانشگاه شهرکرد برای پذيرش دانشجويان عراقي  در رشته های مختلف به ويژه در رشته هاي كشاورزي، دامپزشكي و منابع طبيعي اعلام امادگی کرد.

در اين ديدار  ياسر الحجاج،  ضمن ابراز خرسندی ، براي گسترش و توسعه فعاليت هاي علمي و فرهنگي  کشور متبوعش با دانشگاه شهركرد اعلام آمادگي كرد و با استقبال از اين همكاري ها، علاقه خود را براي حضور و بازدید از دانشگاه شهركرد در آينده نزديك ابراز داشت..

 گفتنی است، مقرر گرديد در بهار سال آینده، هياتي از دانشگاه هاي عراق از دانشگاه شهركرد بازديد کنند و همچنین مسئولان دانشگاه شهركرد نيز ضمن بازديد از دانشگاه هاي عراق زمینه های لازم برای همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی مشترک را فراهم نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار