خبرگزاری بسیج: مسئول بخش دیداری نخستین رزمواره مدافعان حرم گفت: 24 داور آثار بخش دیداری نخستین رزمواره مدافعان حرم را داوری کردند.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۴۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام علی رضا رستگاران مسئول بخش دیداری نخستین رزمواره مدافعان حرم با اعلام این خبر گفت: کارهای متنوعی در بخش دیداری رزمواره مدافعان حرم از زنجان ،فارس ،کیش ،خراسان جنوبی ،اصفهان به دستمان رسید که می توان گفت: استان ها بیشتر از تهران اثر تولید کرده اند.

حجت الاسلام رستگاران ادامه داد: بخش دیداری در ساختارهای مختلفی که داشت 6 کمیته «مستند»،«فیلم(سینمایی ،داستانی) ،کوتاه»،«پویا نمایی»،«فیلمنامه»،«تیزر و کلیپ» و «برنامه های ترکیبی»تشکیل داد که در هر کدام از ساختارها آثار یک به یک مورد بررسی قرار گرفت.به طوری که آثار  پس از تکثیر،برای 4  داور ی که در هر ساختار ،تعیین شده بود ،ارسال شد.

وی با بیان  اینکه داورها از کسانی انتخاب شده اند که نه تنها درحوزه خود تخصص داشته ، بلکه سابقه کاری  داشته و از افراد شناخته شده اند ،تصریح کرد: داورهایی که در بخش دیداری با ما همکاری داشتند از نفرات به نامی هستند که در جشنواره های مختلف تجربه کاری داشتنه و دارند .به طور مثال در بخش «نمایشی» اکبر نبوی که تجربه جشنواره های فیلم فجر و مقاومت را داشته و در سطح ملی چهره ای شناخته شده است آثار را داوری کرد. همچنین در بخش «فیلمنامه» می توانم به اصغر هاشم زاده ،محمد رضا شرف الدین ،اردکانی ،محمد حسین حقیقی اشاره کنم.

حجت الاسلام رستگاران که خود مسئولیت داوری بخش «فیلمنامه » را نیز بر عهده داشت ، ادامه داد: در بخش پویا نمایی با توجه به اینکه تولید انیمیشن کار سخت و هزینه بری است و چون حوزه مدافعان حرم ،حوزه ای نو و بکر است آن طور که باید و شاید هنرمندان ورود نکرده اند ولی همین مقدار اثری که دریافت شد،آثار خوب و قابل تقدیری بود.

مسئول بخش دیداری نخستین رزمواره مدافعان حرم خاطر نشان کرد :چنانچه صاحبان آثار اجازه بدهند این آمادگی وجود دارد که پویانمایی ها از رسانه ملی پخش شود.

حجت الاسلام رستگاران با اشاره به اینکه در  ساختار تیزر و کلیپ  70 اثر دریافت شد ،ادامه داد: کارهای مناسب در  این بخش  دریافت شد.

وی ادامه داد: در این سالها تلویزیون برنامه های ترکیبی مختلفی را با موضوع مدافعان حرم از شبکه های مختلف سیما پخش کرده است که جمع آوری و ارسال آن برای تهیه کننده اثر و فرستادن آن به  دبیرخانه رزمواره مشکل بود ،با این حال برنامه های ترکیبی برای رزمواره ارسال شد.

مسئول بخش دیداری نخستین رزمواره مدافعان حرم با اشاره به اینکه 33 فیلمنامه با موضوعات متنوع و مختلف به این بخش رسید ، ادامه داد: شاید بعضی از آثار مرتبط با موضوع مدافعان حرم نبود ولی به لحاظ کیفی آثار خوبی بود .

وی خاطر نشان کرد: اسامی نویسنده ها ی این فیلمنامه ها نگه داشته می شود تا به موقع اگر احتیاج به نویسنده داشتیم ،با ما همکاری کنند.

مسئول بخش دیداری نخستین رزمواره مدافعان حرم با بیان اینکه در بخش «مستند» نیز آثار خوبی دریافت شد ،ادامه داد: در بخش فیلم از هنرمندان خواسته  شده بود که  فیلم های سینمایی ،داستانی و کوتاه خود را برای ما بفرستند شاید تعداد کارهای سینمایی تولید شده  درکشوربه تعداد انگشتان دست هم نرسد واثری هم برای رزم واره ارسال نشد ولی ما وظیفه خود می دانستیم این بخش راهم برای علاقه مندان درنظر بگیریم ولی 15 اثر ،فیلم های کوتاه و نیمه بلند به دستمان رسید که انشاء الله به برترین ها جوایزی اهداء می شود.

 

ارسال نظرات