مسئول جبهه فرهنگی- جهادی راه صالحین در گفت‌و گو با «بسیج»:
گرمابدره ای گفت: با کمک بسیج رسانه طرح امام رئوف انجام گرفت، بدین صورت که تعدادی از خانواده‌های زلزله زده که بستگان خود را از دست دادند، را به زیارت امام رضا فرستاده تا از درد و رنج آن‎ها تا حدی کاسته شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۴۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
ابراهیم گرمابدره‌ای مسئول جبهه فرهنگی- جهادی راه صالحین در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرو اقدامات صورت گرفته توسط بسیج برای زلزله زدگان غرب کشور گفت: بعد از حادثه کرمانشاه بسیجیان جهادگر در غالب جبهه فرهنگی- جهادی در راه صالحین به وظیفه دینی و ملی خود در راستای خدمت رسانی به مردم زلزله زده عمل کردند.
وی بیان کرد: بسیجیان جهادگر به جمع آوری کمک‌های مردمی در نقاطی از شرق تهران پرداختند، و روزانه مقدار قابل توجهی از کمک‌های مردمی را به منطقه زلزله زده ارسال می‌کردند.
گرمابدره‌ای اظهار داشت: ماموریتی در قالب جبهه فرهنگی برای خود در منطقه سر پل ذهاب تعریف کردیم، که شامل هفت بخش از قبیل: جذب، سازماندهی و به کارگیری بسیجیان و داوطلبان متخصص، اسکان موقت مثل کانکس و چادر، توزیع اقلام مورد نیاز زندگی مثل سبد کالا، خدمات عمرانی و فنی، خدمات درمانی، خدمات فرهنگی و آموزشی، کارآفرینی است.
وی تصریح کرد: هشت روستا شامل قیتک، مشکنات، تپه عظیمیه، نودیه، دارکنار حاجی، دولنگان سفلی، دولنگان اولیا و نقاره کوب را تحت پوشش خود قرار دادیم، که این هشت روستا در استان کرمانشاه شهرستان سر پل ذهاب بخش قلعه شاهین بوده است.
گرمابدره‌ای بیان کرد: در حال حاضر حدود دویست و پنجاه نفر از جهادگران به این مناطق اعزام شدند و در راستای ماموریت‌های بیان شده در حال فعالیت هستند.
وی عنوان کرد: تعدادی از جهادگران نیز در قرارگاه خدمت رسانی شهید چمران به صورت ثابت مشغول خدمت رسانی هستند.
گرمابدره‌ای تصریح کرد: تا کنون نزدیک به دویست و هفتاد میلیون تومان کمک‌های مردمی در اختیار ما قرار داده شده، و تمامی فعالیت‌های ما با کمک مردم و بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ صورت گرفته است.
وی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۹۵ کانکس، ۲۷ چشمه حمام عمومی و دستشویی را در مناطق زلزله زده مستقر و دراختیار مردم قرار دادیم.
گرمابدره‌ای با اشاره به اینکه اقلام خوراکی نیز در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است افزود: حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم پرتقال در بین روستاییان تقسیم شد و نیز تعدادی گوسفند قربانی و گوشت آن در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.
وی بیان کرد: با کمک بسیج مردمی مبلغی در اختیار دانشجویان به منظور کمک هزینه تحصیل و تهیه کتاب قرار گرفت.
گرمابدره‌ای اظهار داشت: تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و نیزسیسمونی برای نوزادان متولد شده در کرمانشاه، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
وی در زمینه اقدامات عمرانی و فنی صورت گرفته گفت: جهادگران در زمینه آب رسانی و شبکه برق اقداماتی از قبیل: برق کشی کانکس‌ها و آوار برداری انجام دادند.
گرمابدره‌ای بیان کرد: به کمک بسیج جامعه پزشکی خدمات درمانی با اعزام پزشکان به صورت استقرار و سیار برای روستاییان انجام گرفت.
وی تصریح کرد: با کمک بسیج رسانه طرح امام رئوف انجام گرفت، بدین صورت که تعدادی از خانواده‌های زلزله زده که بستگان خود را در زلزله از دست دادند، را به زیارت امام رضا فرستاده تا از درد و رنج آن‎ها تا حدی کاسته شود.
گرمابدره‌ای با اشاره به اینکه اقدامات آموزشی و فرهنگی نیز برای زلزله زدگان صورت گرفته است افزود: برگزاری مراسمات مذهبی وملی، مسابقات کتاب خوانی، نمایش فیلم‎های جشنواره عمار، برگزاری یادواره شهدا، جشنواره غذا‌های محلی، اجرای مسابقات ورزشی و محلی و برگزاری نماز جماعت در روستا صورت گرفت.
وی در پایان عنوان کرد: جبهه فرهنگی- جهادی راه صالحین با رویکرد اشتغال زایی و کارآفرینی تعدادی از روستاییان را جهت کارآفرینی فراخوان کرده و آموزش‎هایی مثل ساخت زیورآلات، صنایع دستی و آموزش خیاطی بدون الگو در اختیار آن‎ها قرار داده است.
ارسال نظرات