کمیته امداد استان با همکاری شرکت برق منطقه‌ای زنجان با نصب پنل های خورشیدی خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید گام مهمی در توانمندسازی جامعه هدف برداریم.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۳۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت برق اشاره به اینکه رویکرد این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف بسترسازی برای استقلال معیشتی و خودکفایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و هفت فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و استفاده از فرصت کاریابی ایجادشده است.

هدایت صفری افزود: به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 میلیارد تومان از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه رویکرد مهم کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد توجه به اجرای طرح‌های نو و دانش‌بنیان است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد فراهم‌شده تا به توانمندی و خوداتکایی اقتصادی آن‌ها در یک بازه زمانی مشخص منجر شود.

صفری یکی از طرح‌های بدیع موردنظر در حوزه درآمدزایی برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان را ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خانگی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و افزود: با ایجاد پنل های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در کنار تأمین برق مصرفی آن‌ها، امکان فروش تضمینی آن به شرکت برق و درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از طرف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مزین شده است همه برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان ایجاد زمینه اشتغال گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است که امیدوار هستیم با همکاری شرکت برق منطقه‌ای زنجان با نصب پنل های خورشیدی خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید گام مهمی در توانمندسازی جامعه هدف برداریم.

وی اظهار داشت: از مزایای مهم ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در کنار توجه به ارتقاء سطح معیشتی آن‌ها کمک به صنعت تولید برق در کشور با هزینه بسیار پایین است.

صفری با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیز یکی از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال برای جامعه هدف این نهاد است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار هزار و 400 مددجوی زنجانی دوره‌های مهارت‌آموزی را باهدف ورود به بازار تولید و کسب‌وکار سپری کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات اشتغال‌زایی کمیته امداد در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی و مهارت‌آموزی باهدف توانمندسازی و از بین بردن فقر بین نسلی در جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده است 50 فرصت شغلی مناسب و پایدار از طریق ایجاد پنل های خورشیدی با همکاری شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان فراهم شود.

بهمن اله مرادی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره برق منطقه‌ای زنجان نیز با اشاره به اینکه فقر زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست گفت: کمیته امداد عملکرد بسیار خوبی درزمینهٔ اشتغال مددجویان و خروج آنان از چرخه حمایت داشته و شرکت توزیع برق منطقه‌ای زنجان نیز درزمینهٔ ایجاد پنل های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و تضمین خرید برق تولیدی آن‌ها باهدف کمک به رفع فقر آماده همکاری با این نهاد است.

گفتنی است، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به‌منظور ایجاد تعامل و همکاری این نهاد با شرکت برق منطقه‌ای زنجان درزمینهٔ ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد با مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظرات