مدیر مرکز مستند حوزه هنری اظهار داشت: مضمون هایی مانند لاتاری در سینمای ایران مورد توجه قرار نگرفته و دیده نخواهند شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۳۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی میزان اهمیت و پرداخت به موضوعات و مسایل انقلاب اسلامی در آثار سینمایی اكران شده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، با حضور محسن یزدی (كارشناس سینمایی و مدیر مرکز مستند حوزه هنری) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه محسن یزدی با اشاره به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، گفت: بدون شک نادیده گرفتن فیلم لاتاری در روند جشنواره فیلم فجر موضوعی حیرت آور و منفی برای این جشنواره بود.

وی همچنین در ادامه افزود: بسیاری از افراد فیلم لاتاری را دارای چهره ای منفی در جامعه بین الملل می دانستند، در حالی که این فیلم برای اولین بار به طور صریح از موضوعاتی روایت می کند که زیاد مورد توجه سینما نبوده است.

مدیر مرکز مستند حوزه هنری با اشاره به این که فیلم لاتاری فیلمی جذاب و خوش ریتم است، اظهار داشت: مضمون غیرت در فیلم لاتاری به خوبی تعریف شده و مورد پرداخت کم نظیر در سینما قرار گرفته است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: موضوع فیلم لاتاری امروزه برای دیگر کارگردان هایی که با موضوع غیرت به فیلم سازی روی می آورند تجربه ی خوبی را ارائه کرد، به طوری که مضمون هایی مانند لاتاری در سینمای ایران مورد توجه قرار نگرفته و دیده نخواهند شد.

محسن یزدی با اشاره به تولید متعدد فیلم های ضد غیرت در سال های گذشته تصریح کرد: متاسفانه فیلم هایی که با روایتی و مضمونی ضد غیرت بودند در سال های گذشته در جشنواره فجر حضور پیدا کرده و بعد از جشنواره نیز مورد توجه واقع شدند، در حالی که فیلمی مانند لاتاری با مضمونی از غیرت شامل این توجه نشده و به کل نادیده گرفته شد.

وی با بیان این که لاتاری فیلمی ضعیف نیست، عنوان کرد: فیلم لاتاری بر اساس گفته ی صریح داوران جشنواره فجر به دلیل محتوایی کنار گذاشته شده است، در حالی که به ابعاد تکنیکی آن توجه نشده است.

 

ارسال نظرات