زندگینامه شهید معظم حبیب اله روشن ستاره

شهید معظم حبیب اله روشن ستاره در تاریخ یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۴ در میان خانواده‌ای زحمتکش و مستضعف، در شهر سنندج دیده به جهان گشود.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۲۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حبیب اله فرزند ابراهیم و فاطمه در تاریخ یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۴ در میان خانواده‌ای زحمتکش و مستضعف، در شهر سنندج دیده به جهان گشود. پدرش کاسب و مادرش خانه دار بود.

در دوران کودکی از موهبت آغوش پرمهر و محبت پدر و مادر محروم ماند و با رسیدن به سن تحصیل به دلیل فقر مالی و نبود امکانات تحصیلی از نعمت آموختن و سواد بی بهره گردید. با رسیدن به سن جوانی ازدواج نمود که ثمره آن هشت فرزند (چهر پسر، چهار دختر) می‌باشد.

وی شاهد ظلم و ستم و بی عدالتی‌های رژیم سابق بود و آغاز جنبش‌های مردمی را بر علیه رژیم شاهنشاهی بر حق می‌دانست و تحسین می‌نمود و به پیروزی این نهضت عظیم ایمانی راسخ داشت. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی احزاب و گروهک‌های ضد انقلاب و ضد دین به فعالیت‌های خرابکارانه به منظور ضربه زدن به پیکر مقدس و نوپای اسلامی روی آوردند، از جمله اقدامات آنان بمب گذاری در انتخابات ریاست جمهوری بود.


عبداله به منظور مشارکت در استحکام و تثبیت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۶۱ همانند سایر مردم انقلابی مشارکت نمود. در جریان همین انتخابات بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل امد. پیکر مطهرش در میان حزن و اندوه مردم قدر شناس شهر سنندج تشییع و در آرامستان بهشت محمدی برای همیشه در دل خاک مأوا گرفت.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات