خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: بندگان خداوند برای اینکه به درجات کمال برسند، نیاز دارند که با خداوند ارتباط بگیرند و عبودیت داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۶۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به راه رسیدن انسان به کمال اظهار کرد: انسان تنها با بندگی کردن می‌تواند به عروج برسد و کمال انسان در عبودیت و بندگی خداوند است.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن، خلقت انسان توسط خداوند تنها برای بندگی کردن و عبودیت بود، البته خداوند، چون غنی است، به عبادت و بندگی انسان‌ها نیازی ندارد، اما بندگان خداوند برای این که به درجات کمال برسند، نیاز دارند که با خداوند ارتباط بگیرند و عبودیت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسانی که وارد مسیر عبودیت خداوند می‌شود، باید در این مسیر استقامت داشته باشد و در راه بندگی خداوند استوار بماند.

نظری منفرد، راه رسیدن به مقام‌ها و جایگاه‌های معنوی را بندگی خداوند دانست و تصریح کرد: رسول اکرم (ص) شب‌ها به قرائت قرآن کریم و تهجد می‌پرداخت، انسان مومن هم باید به پیامبر (ص) تمسک بجوید.

وی ادامه داد: انسانی که اسیر زندگی مادی شود و به اصطلاح در این دنیا خود را وا بدهد، زمان مرگش لحظه مشاهده خسارت واقعی برای او است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جلوه‌های عبادی حضرت زهرا (س) هم در زندگی این بانوی بزرگوار بسیار شاخص بود خاطرنشان کرد: تعقیب‌های نماز اهمیت زیادی دارد و دارای برکات بسیاری است، در روایات سفارش زیادی به تعقیب نماز صبح شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها