خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین گفت: مردم انتظار داشتند از دغدغه ها و گرانی و مشکلاتشان صحبت شود اما مسائلی عنوان شد که خوراک بیگانگان بود.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۲۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی اظهار کرد: تقوای واقعی آن است که تا پایان عمر هم باقی بماند و آنها که در میانه راه از مسیر تقوی و ایمان الهی بازمانده اند بصیرت نداشته اند.
خطیب جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری در ابتدای انقلاب همراه مردم بودند و از دیوار سفارت بالا رفتند و لانه جاسوسی را فتح کردند اما چون بصیرت و ایمان عمیق نداشتند در وسط راه بریدند و از آمریکائیها بابت تعطیل کردن لانه جاسوسی عذرخواهی کردند.
وی اضافه کرد: از سخنانی که در روز ۲۲ بهمن در تهران صورت گرفت باید گلایه کرد که چرا به جای بیان مشکلات بیکاری و معیشت مردم از پیاده شدن برخی افراد از قطار انقلاب سخن گفته شد.
قابل تصریح کرد: مردم انتظار داشتند از دغدغه ها و گرانی و مشکلاتشان صحبت شود اما مسائلی عنوان شد که خوراک بیگانگان بود.
حجت الاسلام قابل بیان کرد: گفتند «یک عده را از قطار انقلاب پیاده کردیم که اشتباه بود» اما در جواب اعلام می کنیم که این افراد قبلا از قطار انقلاب پیاده شده و سوار قطار بیگانه شده بودند.
امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: موضوع بازگشت این افراد و آشتی ملی را دوباره مطرح کردند در حالی که به گفته رهبر انقلاب مردم با کسی قهر نیستند که آشتی کنند اما مردم با کسانی که در فتنه ۸۸ به عاشورا توهین کردند و جوان بسیجی را کتک زدند آشتی نمی کنند و حرفی ندارند.
وی اظهارداشت: چرا باید انقلابیون خود را بدهکار ضد انقلاب بدانند و این که برخی نامه سرگشاده می زنند تا از فتنه گران دلجویی کنند حرف مردم نیست.
قابل اضافه کرد: امروز آمریکا با صدور اطلاعیه برای آزادی کسانی که در حصر هستند به صورت آشکار در امور ما دخالت می کند و معلوم نیست چه رابطه ای بین دشمن و محصورین هست که برای ما تعیین تکلیف می کنند.
وی در ادامه با اشاره به برخی حوادث اخیر کشور هم گفت: سوم اسفند سالروز کودتای رضاخان است و فجایع این مرد در تاریخ لکه ننگ است و در زمان این دیکتاتور، بخشی از منطقه آرارات را به ترکیه بخشیدند، شط العرب را به عراق و بخشی از کشور را به افغانستان دادند و بستن حوزه های علمیه، ممنوع کردن عزاداری سیدالشهداء و کشف و حجاب و کشتار مردم در مسجد گوهر شاد بخشی از جنایات رضاخان است اما برخی جوانان ساده لوح و فریب خورده بدون مطالعه تاریخ نام وی را بردند که جای تاسف دارد.
خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: به جوانان توصیه می کنم تاریخ رژیم ستم شاهی را مطالعه کنند تا بدانند این پدر و پسر چه جنایاتی کردند و چه بر سر ملت آوردند تا قدردان انقلاب شوند.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز حزب الله لبنان وحشتی در دل اسرائیل انداخته که دشمن نمی داند از دست ۱۰۰ هزار موشک حزب الله چه کند و این عزت ملل مظلوم ناشی از الهام گرفتن از انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه با بیان برخی از ویژگی های اهل تقوا اظهارداشت: مومنان واقعی اهل راستی و درستی هستند و دروغ نمی گویند، به عهد خود وفدارند و اهل فخرفروشی نیستند.
قابل تصریح کرد: اهل ایمان بخل نمی ورزد و صله رحم را به جای می آورد و نسبت به فقرا و نیازمندان مهربان است و همواره توصیه به حق می کند و خوش رفتار و خوش نیت است و امانت را به صاحبش بازمی گرداند و با کمترین چیزی قطع رابطه با خویشاوندان نمی کند.
حجت الاسلام قابل در خصوص ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز، سوم اسفند سالروز حمله رژیم صدام به هواپیمای مسافربری و شهادت شهید محلاتی نماینده امام در سپاه به همراه ۴۰ شهید دیگر و چهارم اسفند سالروز کشته شدن مبارزه انقلابی مالکوم ایکس علیه آمریکا نیز مطالبی بیان کرد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها