بارش شدید باران و هشدار هواشناسی درخصوص ادامه بارش‌ها

هواشناسی استان کردستان پیشتر از ورود سامانه بارشی به آسمان استان همراه با وقوع سیل در اکثر نقاط این استان خبر داده بود.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۱۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بارش باران از روز قبل در سنندج آغاز شد و آبگرفتگی معابر باعث ترافیک شدید در خیابان‌های هسته مرکزی این شهر شد البته ترافیک در برخی معابر بویژه میدان انقلاب و خیابان پاسداران شدیدتر از دیگر معابر است.

در کنار ترافیک سنگین در سنندج، آبگرفتگی معابر نیز بار دیگر در مرکز استان کردستان خود را نشان داد تا عابرین پیاده و وسایل نقلیه برای تردد در خیابان‌ها و برخی کوچه‌ها با مشکل مواجه شوند.

هواشناسی استان کردستان پیشتر از ورود سامانه بارشی به آسمان استان همراه با وقوع سیل در اکثر نقاط این استان خبر داده بود.

عوامل و نیرو‌های خدمات شهری شهرداری سنندج در معابر و خیابان‌های شهر حضور دارند و در تلاش برای پاکسازی جداول و آب راه‌ها برای تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر هستند.

مدیر کل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وضعیت جوی استان در حال حاضر، بیان کرد: بارش‌های قابل ملاحظه و شدیدی در استان آغاز شده و سه روز هم ادامه خواهد داشت، گفت: اداره کل هواشناسی استان از ۲۲ بهمن نسبت به ورود این سامانه بارشی به استان و وقوع بارندگی شدید هشدار‌ها واطلاع رسانی‌های لازم را کرده است.


وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی در برخی نقاط استان شاهد بارش ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلی متری باران خواهیم بود و حداقل بارش در سنندج ۵۰ تا ۶۰ میلی متر و بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: این میزان بارش منجر به وقوع سیل، کولاک، ریزش بهمن و حتی در برخی نقاط هم رانش زمین خواهد شد.

حیدری اظهارداشت: ازپاییز امسال تاکنون ۳۵ درصد بارش سالانه استان محقق شده است وقطعا ۶۵ درصد باقی مانده هم در ماه‌های آتی تامین نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآورشد: دستگاه‌هایی هم، چون راه و شهرسازی و شهرداری‌ها که نقاط آسیب پذیر را می‌شناسند باید در آمادگی کامل برای مواجه با این رویداد باشند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات