امام جمعه ارومیه گفت: هم اکنون غرب به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی بوده اما نمی داند پیامبر وائمه اطهار(ع)الگوی ایرانیان هستند.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۰۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه بیان ‌کرد: باید از نعمت مردم و بصیرت آنان تشکر کرد که چنین حامی نظام و ولایت هستند چون این حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن بار دیگر دشمنان را ناامید کرد و به دنیا نشان داد که مردم در راه دین و انقلاب هستند.

وی افزود: بی شک مشکلات موجود هرگز دل مردم را از انقلاب سرد نمی‌کند و همیشه در مسیر انقلاب و اهداف والای نظام و ولایت هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به خواسته رهبر انقلاب از مسئولین مبنی بر وظیفه‌شناسی آنان در برابر حضور مردم در صحنه، همت برای حل مشکلات موجود را وظیفه اصلی مسئولین برشمرد و از آن‌ها برای پرهیز از اختلافات و فعالیت برای حل مسائل موجود دعوت کرد.

وی تصریح کرد: این حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی، وظیفه مسئولان در قبال مردم را سخت کرده و باید تلاششان را شبانه روزی کنند.

حجت‌الاسلام قریشی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های افرادی که در برگزاری مراسمات دهه فجر تلاش کردند ابراز داشت: تلاش تمام مسئولین و گروه‌های مردمی قابل تقدیر است، اما در این ایام شاهد بودیم جشنواره فجر با حضور برخی افراد ضدانقلاب و ضد رهبری مایه ننگ بود که فردی به‌عنوان رقاصه خارج از کشور و ضد نظام چرا باید در جشنواره فجر حاظر باشد.

وی بیان داشت: فردی که فیلم‌هایی علیه نظام دارد و در این جشنواره دست به رقاصی می زند و به ارزش های جامعه توهین می کند چرا باید با غفلت مسئولین جشنواره فجر برنامه اجرا کند، این امر قابل پذیرش نیست.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: هنر باید در دین ابزاری برای بیان دین و در مسیر توحید، هدایت و ارزش های دینی بشر باشد اما وقتی وسیله‌ای برای مبارزه با دین شد قابل تایید اسلام نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر هنری که علیه ارزش های دینی، بر باورهای مردم و در جهت تخریب هویت اسلامی و انقلاب ما باشد مورد قبول ما نیست، این شیطانی است و باید از آن دور باشیم.

قریشی با تاکید بر لزوم هشیاری مسئولان در چنین زمان‌هایی، گفت: غفلت در این شرایط قابل قبول نیست و باید دست‌اندرکاران توسط مسئولین فرهنگی بازخواست شوند.

وی الگو و سرمشق زندگی مسلمانان را پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نامید و تصریح کرد: توجه به نوع زندگانی و رفتار و عبادت پیامبر(ص) برای داشتن زندگی سالم و واقعی الزامی است و برای معرفی زندگانی پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع)در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان ساخت: متاسفانه شاهد اتفاقاتی در روز منتسب به ۱۴فوریه یعنی روز ولنتاین در جامعه بودیم که با فرهنگ ما تناسب ندارد و فرهنگ این چنینی موجبات افزایش آسیب های اجتماعی و بالا رفتن طلاق در جامعه می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی، عنوان کرد: غربی ها به دنبال  تغییر الگوی مسلمانان در جامعه اسلامی هستند که باید به آن دقت و توجه کافی شود.

قریشی اضافه کرد: روز ولنتاین که کاری برای تغییر نگاه مسلمانان است در همین راستا بوده و باید این مورد بیش از پیش مورد توجه واقع شود که جوانان و خانواده‌ها از داخل شدن در باتلاق غرب در امان باشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: باید علی اولاد علی را الگو قرار بدهیم وبرای معرفی آن تلاش کنیم و عموم مردم نسبت به مکارم دین توجه لازم را داشته باشند و الگوهای اسلامی نظیر امام علی(ع) را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

ارسال نظرات