خبرهای داغ:
شهردار قزوین گفت: مدیران شهری با چالش بزرگی به نام عدالت در توزیع سرانه خدمات در شهرها روبرو هستند و این در حالی است که کمبود منابع دارند.
کد خبر: ۸۹۸۹۷۴۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، علی صفری در مراسم آغاز بکار شورای مشورتی سیاستگذاری (شمس)قزوین۱۴۰۴که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد:شهرداری ها امروزه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و وجود  انبوهی از مشکلات مدیریت شهرها را دشوار کرده است.
وی افزود:شهر توده ای  از بناها و ساختمان ها نیست بلکه اجتماع بزرگی از بناها، انسان ها و حوادث است بنابراین هر اندازه شهرها توسعه می یابد به همان میزان مشکلات آن افزایش می یابد.
شهردار قزوین اضافه کرد:همچنین با افزایش شهرنشینی بی کفایتی سیستم های تصمیم گیری آشکار شده است.
صفری عنوان کرد:بی تردید یکی از مهمترین مولفه های موثر از شهر، نظام مدیریت شهری است و امروزه ثابت شده که مدیران شهری به تنهایی قادر به پاسخگویی مطالبات شهروندان نیستند.
وی تصریح کرد: تصمیم گیری مدبرانه و قدرت بخشیدن به سازمان های مردم نهاد کمک می کند مدیران مجموعه شهری خدمات مطلوب تری به شهروندان ارایه دهند.
شهردار قزوین گفت:مدیران شهری با چالش بزرگی به نام عدالت در توزیع سرانه خدمات در شهرها روبرو هستند و این در حالی است که کمبود منابع دارند.
صفری بیان کرد:فقدان قوانین مالیاتی و عوارض شهرداری که قادر به درآمدهای پایدار شهرداری باشد نقش اساسی در شهرداری دارد.
وی خاطرنشان کرد:درآمدهای پایدار شهرداری ها درکشورهای توسعه یافته از طریق مالیات تامین می شود.
شهردار قزوین با بیان اینکه جامعه شهری ما باید به سمت حکمروایی شهری پیش رود، اظهار کرد:شورای مشورتی سیاست گذاری قزوین ۱۴۰۴  قرار است با عناصر مشارکت نخبگان به دور از سلایق سیاسی تعامل ارزشمندی را به نمایش بگذارد تا شهروندان خود را دراولین قدم شهری آباد داشته باشند.
صفری افزود: شمس یک اقدام تبلیغاتی نیست بلکه نهادی موثر در تصمیم سازی برای نهادینه کردن دانایی محور در مدیریت شهری است.
وی یادآور شد:امید است ماحصل نقطه نظرات این جمع مشورتی چراغ راه مجموعه شهرداری و شورای شهر باشد.
انتهای پیام/پ۱۰۰۹/ ۳۰پ

ارسال نظرات
پر بیننده ها