مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد با بیان اینکه امروز هر شخصی باید به فراخور توان خود جهاد فرهنگی، علمی، اقتصادی، دفاعی، دیپلماسی و... داشته باشد، گفت: انجام وظیفه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک جهاد محسوب می‌شود و دانش آموزان امروز باید در جهاد علمی خود سربلند باشند.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۹۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن صداقتی شب گذشته در یادواره شهید ابراهیم هادی و شهید غلامرضا پاکزاد که در سالن اجتماعات کانون سلمان با حضور پرشور دانش آموزان، خانواده معظم شهدا، مسئولان، عموم مردم و خانواده شهید هادی و شهید پاکزاد برگزار شد، اظهار داشت: کلام فرهنگیان در سر کلاس در کنار واژه‌های علمی باید واژه ایثار و شهادت باشد و این یک رسالت بزرگ در آموزش و پرورش است.

وی همچنین با بیان اینکه قنات یک کلید واژه مهم در آموزش و پرورش محسوب می‌شود که شامل قرآن، نماز، امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در سایه معارف قرآنی، اقامه نماز، عمل به سیره امامان معصوم تلاش کنند و در مسیر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشند مطمئن هستیم که این کشور بیمه است.

قرآن نسخه شفا بخش همه بشریت است

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد با تأکید بر اینکه فرهنگیان باید دانش آموزان را در کنار دروس تخصصی خود با معارف قرآنی، فرهنگ ایثار و شهادت و تکالیفی به منظور تدبر در آیات قرآن آشنا کنند، تصریح کرد: اگر می‌گوئیم یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش توجه به قرآن است، چون بر این باور و اعتقاد هستیم که قرآن نسخه شفا بخش همه بشریت است اگر به آن عمل شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن همه چیز به خوبی بیان شده است، اذعان کرد: یادواره مشترک شهید ابراهیم هادی و شهید غلامرضا پاکزاد نیز به منظور آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در خلیل آباد برگزار شد.

صداقتی با بیان اینکه شهید ابراهیم هادی یکی از شهدای نمونه‌ای بود که در زمان ستم شاهی خوب درخشید، عنوان کرد: فراز‌های کتاب شهید ابراهیم هادی نیز ما را در راه بهتر زیستن و مبارزه با نفس و خویشتن داری کمک زیادی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه برپایی این یادواره‌ها و نشست‌ها کمک کند که دانش آموزان با گذشته پرافتخار ایران اسلامی آشنا شوند، تشریح کرد: دانش آموزان باید بدانند که این انقلاب ارزان به دست نیامده است و نباید فراموش نکنیم که آسایش امروز ما در سایه جانفشانی و ازخود گذشتگی عده زیادی بوده که شهید، جانباز، اسیر شدند و آن‌ها رفتند تا ما بمانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید کاری کنیم که ارزش‌های نظام در زندگی ما تبلور عینی پیدا کند، تأکید کرد: جامعه باید به گونه‌ای باشد که شهدا از وجود چنین جامعه‌ای راضی باشند و باید طوری زندگی کنیم که مدیون شهدا نباشیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امروز هر شخصی باید به فراخور توان خود جهاد فرهنگی، علمی، اقتصادی، دفاعی، دیپلماسی و… داشته باشد، خاطرنشان کرد: انجام وظیفه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک جهاد محسوب می‌شود و دانش آموزان امروز باید در جهاد علمی خود سربلند باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها