خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری هریس گفت: در 10 ماه امسال یک هزار و 340 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۷۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تقی کرمی افزود: اعطای این میزان کمک های دولتی به دهیاران زمینه ساز تحول اساسی در عمران روستایی می شود.
وی از دهیاران خواست با استفاده از فرصت های موجود و اعتبارهای ویژه نسبت به احداث کارگاه های تولیدی و ایجاد منابع پایدار درآمدی برای دهیاری ها اقدام کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت بر هدایت منابع به سمت روستاها در راستای توانمند سازی روستائیان است، اظهارکرد: دولت سعی می کند زمینه را برای استقرار دائمی روستائیان و برنامه ریزی برای جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس آنان فراهم کند.
کرمی از ویژگی های بودجه سال 97 را توانمندسازی روستاها عنوان کرد و ادامه داد: برای اولین بار در بودجه سال 96 تبصره 18 بند الف و ب 200 میلیارد ریال در سطح کشور منابع دیده شده بود که در شهرها 2 درصد، در روستاها 5 درصد و در نقاط محروم 7 درصد یارانه آن را دولت تقبل می کرد که این بودجه در سال 97 تخصیص یافته است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از تخصیص و پرداخت 47 میلیارد و 100 میلیون ریال به حساب 52 دهیاری هریس خبر داد و گفت: سهم این شهرستان از اعتبارهای اشتغال روستایی 3/9درصد از کل سهم استان است.
کرمی افزود: این اعتبارها در حدود 70 میلیارد ریال است که براساس جمعیت روستایی و نرخ بیکاری این شهرستان تخصیص یافته و با تکمیل پرونده های جاری به روستائیان در قالب کارگاه های زودبازده و توجیه پذیر در امر اشتغال پرداخت می شود.
فرماندار هریس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توانمندسازی روستاییان گفت: فقرزدایی و افزایش درآمد روستائیان زمینه ساز تثبیت نیروهای فعال در روستاها و عمران و آبادانی آن ها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی ناشی از مهاجرت به حاشیه شهرها می شود.
صابر تقویمی اقتصاد شهرستان را متکی بر زراعت دیم و دامپروری اعلام کرد و تسهیل در اعطای تسهیلات کم بهره به منظور ایجاد و توسعه کارگاه های کوچک مقیاس، تولید و فرآوری محصولات کشاورزی را خواستار شد.
وی توسعه پایدار این شهرستان را منوط به حمایت از کارآفرینان و جوانان تحصیل کرده دانست و از مسئولان استانی خواست بواسطه ترکیب جمعیتی و نوع اقتصاد آن در تخصیص اعتبارهای توسعه روستایی به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظرات