خبرگزاری بسیج: سردار شریفی فرمانده قرارگاه محسن سپاه قدس و همراهان با حضور در منزل شهید و با اعلام این خبر ،دگر بار شهادت پر افتخار این پاسدار حریم اهل بیت را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۷۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

 

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شایان ذکر است که پیکر مطهر این شهید مدافع، به ایران باز گشته و  عصر امروز بعد از دو سال دوری در معراج الشهدا  وداع  صورت گرفت.

گفتنی است این خبر در زمانی رسید که همزمان با ایام دومین سالگرد شهادت  این  سید جاوید الاثر و مصادف با ایام فاطمیه  است.

شهید «سید احسان میرسیار» در ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در درگیری مستشاری با نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسیده است.

 سید احسان میرسیار از نیروهای صابرین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ که در بهمن‌ماه ۹۴ در درگیری‌های مستشاری در سوریه مفقودالاثر شده بود.

پس‌ازاین واقعه تصور می‌شد که وی به اسارت نیروهای تکفیری درآمده است.

بعد از گذشت ۲ ماه از خبرهایی که از اسارت تا شهادت سید احسان میرسیار زمزمه می‌شد، بالاخره پس از بررسی‌های انجام‌شده شهادت رزمنده دلاور گیلانی تأیید شد.

اما  جسد وی در دسترس نبود و تصور می‌شد که نیروهای تکفیری جسد این شهید را منتقل کرده‌اند.

وی از بسیجیان پایگاه حضرت حر زیباشهر قرچک بوده است و در کارنامه خود مبارزه با گروهک پژاک را نیز دارد.

شهید میر سیار دارای ۳ فرزند دختر  بنام زهرا،زینب و رقیه است.

شهید متولد سال ۵۹ و پسر بزرگ خانواده بود.

این شهید مدافع حرم به تقوا و احکام اسلامی و نماز ۱ وقت حساسیت ویژه داشت و از سن ۱۵ سالگی که به سن تکلیف رسید شروع به نوشتن وصیت‌نامه کرد.

شهید از زمان عقد ،درباره شهادت خود وضعیت کاریش می‌گفت و حتی دست‌نوشته‌هایی را به هم همسر خود داد و همیشه تأکید می‌کرد که به ماندن من عادت نکنید.

شهید  تا مقطع  کارشناسی ارشد علوم سیاسی تحصیل کرده است.

از خصوصیات شهید می‌توان به بصیرت خاص سیاسی اشاره کرد که اکثر کسانی که سؤال و شبهه داشتند ، شهید هم سعی می‌کرد وقت کافی را برای شفاف‌سازی شبهات صرف کند.

یک گروه قرار بود از لشکر محمد رسول‌الله اعزام بشود وقتی شهید متوجه شد بسیار تکاپو کرد تا بتوانند اعزام بشود و درنهایت در گروه ۲ ثبت‌نام کرد؛ اما با توجه به اینکه یک نفر از گروه یک انصراف داد شهید توانست با گروه یک به سوریه اعزام بشود.

وی ۲ اعزام به سوریه داشت که در اعزام اول در اربعین حسینی برگشت که از ۲ ناحیه ترکش خورد و جانباز شد و در دومین اعزام خود شهید شد.

مراسم تشییع شهید مدافع حرم سید احسان میرسیار روز سه شنبه یکم اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا س در قرچک برگزار خواهد شدو در امامزاده بی بی زبیده قرچک آرام خواهد گرفت.

خبرنگار: فاطمه خانی

ارسال نظرات