خبرهای داغ:
کارشناس حوزوی گفت: در حال حاضر مسأله حجاب یکی از دغدغه‌های مبلغان دینی است و مبلغی می‌تواند به صورت موفق عمل کند که در تبیین موضوع حجاب، بتواند پردازشی مناسب ارائه دهد.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۳۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

مسأله حجاب یکی از دغدغه‌های مبلغان دینیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سامان هادی پور در کارگاه «آشنایی با فن خطابه» مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، بیان داشت: بعد از مسأله انتحاب موضوع در سخنرانی دینی، باید به نحوه پردازش و گزینش موضوع بپردازیم.

وی تصریح کرد: بست مفید موضوع، افزایش تاثیرگذاری پیام، تهیه نقشه محتوا، گلچین کردن مطالب، چینش موثر و آسان و... از کلیدواژه‌های مهم در پردازش یک سخنرانی مفید است.

این کارشناس حوزوی گفت: در حال حاضر مسأله حجاب یکی از دغدغه‌های مبلغان دینی است و مبلغی می‌تواند به صورت موفق عمل کند که در تبیین موضوع حجاب، بتواند پردازشی مناسب ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: مشکلاتی همچون فعالیت ماهواره ها و شبکه های اجتماعی که در حال ترویج فرهنگ غرب هستند، رقابت برای ازدواج و مسأله خودنمایی سبب بروز بدحجابی در جامعه شده و مبلغ موفق باید با در نظر گرفتن این مشکلات، مطالب خود را ارائه کند.

هادی‌پور اظهار کرد: سخنرانی مفید زمانی حاصل می شود که مبلغ با موضوعی مناسب و با هدف تاثیرگذاری، مطالب و محتوای خود را به مخاطبان ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: سخنران باید علل، ریشه و زمینه های بروز مشکلات اجتماعی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد و در مرحله بعد به دنبال پاسخ سوالات باشد.

این کارشناس حوزوی گفت: مشکل کم شدن جمعیت از دیگر مسائلی است که فقط با تبیین جهان بینی توحیدی می توان آن را از میان برداشت، اگر مردم این مسأله را قبول کنند که روزیِ انسان ها به دست خدای تعالی است، معضلات ازدواج و کاهش جمعیت از میان خواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات