خبرهای داغ:
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی همدان خبر داد
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی همدان از اسکان 40 هزار نفر از زائران طی ایام اربعین حسینی در ایستگاه‌های صلواتی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۳۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

اسکان 40 هزار زائر اربعین حسینی در ایستگاه‌های صلواتی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید‌رضا حسینی در همایش تجلیل از ایستگاه‌های صلواتی و خادمان اربعین حسینی همدان اظهار داشت: در طول ایام اربعین حسینی در مجموع 44 ایستگاه در سطح استان فعال بودند که از این تعداد 26 ایستگاه درمسیر رفت، 28 ایستگاه در مسیر برگشت و 12 ایستگاه نیز درمسیر رفت و برگشت به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت 40 هزار نفر از زائران در ایستگاه‌های صلواتی استان همدان اسکان داده شدند، افزود: در ایام اربعین حسینی 280 هزار وعده غذایی، 380 هزار میان وعده و در مجموع 700 هزار خدمت ارائه شده است.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی از توزیع 10 هزار نسخه کتاب راز خون در بین زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: 200 بسته کمک‌های اولیه، 130 هزار پوستر نایب‌الزیاره شهدا، 40 هزار طرح نایب الزیاره شهدای مدافع حرم و در مجموع 240 هزار قلم محصول فرهنگی در ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی توزیع شد.

وی با تاکید براینکه این ستاد مردمی کارهای خود را با شعار«با اربعین تا ظهور» شروع کرده و تا آخر نیز اینگونه مسیر خود را  ادامه می‌دهد، عنوان کرد: از همه ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برای آشنایی زائران با سامانه 3138 سپاسگزارم و امیدوارم برای سال آینده این سامانه کشوری شود تا زائران بیشتری از ظرفیت این سامانه بهره‌مند شوند.

حسینی با تاکید براینکه امسال فضای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در دیگر استان‌ها نیز بیشتر شده بود، تصریح کرد: امیدواریم ارتباطات و‌ همکاری‌های استان همدان و ‌پنج استان دیگر بیشتر شود تا سطح خدمت‌رسانی به زائران اربعین افزایش یابد.

وی گفت: امسال علاوه بر میزبانی استان همدان از زائران داخلی، 2 هزار زائر خارجی نیز میهمان استان همدان بودند و از خدمات ایستگاه‌های ما بهره‌مند شدند.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی همدان ابراز کرد: ما نباید به فضای فعلی بسنده کنیم و باید بیش از گذشته به نیازهای ایستگاه‌های صلواتی و لزوم افزایش مشارکت مردم در این عرصه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای ایستگاه‌های صلواتی زیر‌ساخت‌های دائم تهیه شود، افزود:  با این کار علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌توانیم از ظرفیت ایستگاه‌های صلواتی در دیگر حوزه‌ها نیز  استفاده کنیم.

 

ارسال نظرات