مسئول عملیات قرارگاه ثارالله در مراسم یادواره شهدای محله کیانشهر:

شهادت یک اتفاق نیست، بلکه انتخاب است / شهدا در قیامت یا شاکی هستند یا شافی / دولت باید به طور جدی به فکر معیشت مردم باشد

خبرگزاری بسیج: مسئول عملیات قرارگاه ثارالله گفت: اگر کسی می خواهد ارزش انقلاب را بشناسد باید یک سفر به آن سوی مرز داشته باشد انفجارات مختلف و نا امنی های سایر کشورهای همجوار را ببینید تا پی به نعمت امنیتی که به برکت خون هزاران شهید بدست آمده است ببرد.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۸۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار دکتر ناصر شعبانی، مسئول عملیات قرارگاه ثارالله در مراسم یادواره شهدای محله کیانشهر افزود: عوامل تکفیری تهدید کرده بودند که در راهپیمایی 22 بهمن جمعیت مسلمان و متعهد ایران را به شهادت می رسانند اما حضور پر شور مردم همیشه نقشه های دشمنان را خنثی می کند، جمعیت عظیمی در راهپیمایی شرکت کرده بودند که در اکثر مسیرها بویژه در تهران راه قفل شده بود و جمعیت دیگر حرکت نمی کرد.

وی با تشریح فیزیولوژی بدن، اظهار داشت: بدن انسان در چهل سالگی به تکامل می رسد، در فرهنگ شیعه هم عدد 40 و اربعین مفهوم و معنای خاص دارد. اکنون در آستانه ورود به چهل سالگی نظام اسلامی شاهد اوج عزت و افتخار و سربلندی کشور عزیزمان هستیم.

سردار شعبانی، با اشاره به اینکه انقلاب ما روزی یک نهال بود و این نهال در حالی که 19 ماهه بود، مورد آماج حملات دشمن قرار گرفت و آنان به خیال خود می خواستند انقلاب نوپای ایران را به زانو درآورند؛ اما 40 سال مقابل استکبار شاخ و شانه کشیدیم.

وی خاطر نشان کرد: مراسم یادواره شهدا به پاس قدردانی از شهدا و خانواده معزز آنان است و هر چه از این مراسم ها برگزار شود برای قدردانی و تجلیل از مقام شهدا کم است. وی با ذکر نام و گرامیداشت یکایک شهدای محله کیانشهر، تاکید کرد: شهادت یک اتفاق نیست، بلکه انتخاب است؛ هر شهیدی کربلایی دارد که خاک آن کربلا تشنه خون اوست و زمان برای آن شهید انتظار می کشد. شهدا را نباید به خاک بسپریم بلکه باید به یاد بسپاریم. شهدا در قیامت یا شاکی هستند یا شافی هستند؛ باید به گونه ای عمل کنیم که در قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

اگر امروز دشمنان شما مثل آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد یکی از دلایل آن این است که ملت امتحان خود را خوب داده است. اگر آمریکا اولین تیر را شلیک کند،   آخرین تیر را ما شلیک خواهیم کرد.

وی افزود: یک روزی ستارخان و باقرخان برای جوانان مدل رفتاری بودند، امروز بعد از جنگ شهید باکری مدل رفتاری است و سردار شهید همدانی شهیدی سرافراز و سربلند، مدل رفتاری برای مردم ایران و جهان است.

سردار شعبانی، افزود: عکس شهدا را بر روی دیوار شهر نصب کرده ایم تا مسیر زندگی یادمان نرود نه اینکه عکس سیره شهدا رفتار کنیم. باید از شهدا و خانواده  معزز آنها بیش از این ها قدردانی و تجلیل شود. چرا که پدر و مادر شهدا حاصل عمر و زندگی خود را تقدیم درخت تنومند انقلاب کردند.

وی با اشاره به مرز ایران در دوره سلاطین و شاهان، اظهار داشت: در دیداری که با سفیر ایران در گرجستان داشتم گفت: بسیاری از اراضی و ارتفاعاتی را که در اختیار این کشور است روزگاری جغرافیای ایران بوده است که به دست بی کفایت شاهان قاجار و پهلوی از کشور جدا شده است. این درحالی است که بعد از جنگ حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانه نیفتاد.

در زمان حکومت رضا شاه پهلوی از کوه آرارات 16 کیلومتر تا منطقه چشمه ثریا عقب نشینی کردیم و در دوره محمد رضا شاه پهلوی بحرین به عنوان استان چهاردهم ما از ایران جدا شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اظهارات یک سرلشکر عراقی که به ایران پناهنده شده بود، افزود:  در زمان حمله عراق به کشورمان آنها 32 میلیارد دینار عراقی که با دلار برابری می کرد داشتند اما بعد از جنگ 21 میلیارد دلار بدهی بالا آوردند. این در حالی است که ایران 5/7 میلیون دلار بدهی زمان شاه را در ابتدای انقلاب به سازمان ملل بدهکار بود پرداخت کرد ما دوست نداشتیم به هیچ کشوری بدهکار باشیم و زیر سلطه هیچ کشوری باشیم.

وی گریزی هم به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور زد و گفت: دشمن و بویژه سلطنت طلبان پول های عجیب و هنگفتی برای ایجاد اغتشاش و نا امنی و نابودی نظام وارد کشور کردند. بسیاری از جوانانی که در این ماجرا دستگیر شدند اغلب دچار مشکلات مالی و اقتصادی بودند ؛ یکی از آنها چک برگشتی داشت و دیگری جوان دانشجویی بود که برای پایین آوردن پرچم در یکی از شهرستانها اعتراف کرده بود که فردی به من گفت: پرچم ایران را پایین بیاور دو میلیون تومان نقد بگیر، من هم که به این پول نیاز داشتم قبول کردم. او یک میلیون تومان نقد داد و گفت هر وقت پرچم را پایین آوردی یک میلیون تومان بقیه را هم بگیر؛ وقتی پرچم را پایین کشیدم هر چه به دنبال او گشتم که بقیه پول را بگیرم دیگر او را پیدا نکردم. لذا دولت باید به طور جدی به فکر معیشت مردم و مشکلات اقتصادی کشور باشد و درصدد چاره اندیشی برای بیکاری و مشکلات مالی مردم باشد.

مسئول عملیات قرارگاه ثارالله اضافه کرد: دشمن در طول 39 سال اخیر علیه ایران اسلامی هر کاری که توانستند، انجام بدهند دریغ نکردند و کارهایی را که تاکنون انجام نداده‌اند، به علت ناتوانی آنها در انجام آن بوده است.

نویسنده: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات
آخرین اخبار