نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد

نقش بی‌بدیل روحانیون در نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب و خنثی سازی توطئه دشمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیون با ساده زیستی، الگوسازی و حضور فعال در تمام عرصه‌ها باید بیش از پیش در انتشار فرهنگ دینی و مذهبی تلاش کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۵۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه  در استان مرکزی در نخستین همایش تجلیل از حماسه‌سازان روحانی و طلبه استان مرکزی؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام از صدر تا کنون گفت: شهدا درس عزت، شرف، آزادگی و استقلال را به ما آموختند.

وی به تفسیر خطبه ۵۴ حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) در این خطبه می‌فرماید؛«در تمامی جنگ‌هایی که از صدر اسلام انجام شده است اگر مبارزه و مجاهدت نمی کردیم، در مقابل دشمن ایستادگی نمی کردیم و او را از پای درنمیاوردیم و به پیروزی نمی رسیدیم هرگز درخت اسلام به ثمر نمی‌نشست.» به شک اگر شهادت طلبی ها و ایثارگری‌ها نبود این شجره طیبه به بار نمی‌نشست.

نماینده ولی‌فقیه  در استان مرکزی تصریح کرد: راه اسلام ادامه دارد و شهدا در مسیر دفاع از اسلام گام برداشتند و ما نیز بایستی با تمام وجود در این مسیر استقامت کنیم، بنیان، کیان و عظمت ما به جهاد و شهادت است و این عزت و شرف هم در سایه این فرهنگ ایثار و مقاومت به دست آمده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نصرت الهی آساده به دست نیامده است، گفت: فتوت‌ها، ایثارگری‌ها برای این نصرت انجام شده است تا امروز درخت اسلام به بار بنشیندد و ریشه‌های آن در عمق زمین نفوذ کند.

وی افزود: روحانیون در کنار سایر اقشار مردمی از خرداد 42 دست به دست هم داده‌اند تا این جریان انقلاب شکل بگیرد و به ثمر نشیند و امروز این وظیفه روحانیت است که به عنوان گروه‌های مرجع فکری در جامعه رفتار، کلام و منش آنان در همه زمینه ها الگو باشد.

نماینده ولی‌فقیه  در استان مرکزی با اشاره به اینکه آزادگان واقعی به خاطر ترس و علاقه به بهشت جهاد نمی‌کنند بلکه برای بهشت‌آفرینی قدم در عرصه جهاد در راه خدا می‌گذارند، تصریح کرد: روحانیون و طلاب وظایف مهم و حساسی در پاسداشت خون شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برعهده دارند و باید در این راه به بهترین شکل ادای دین کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: روحانیون با ساده زیستی، الگوسازی و حضور فعال در تمام عرصه‌ها باید بیش از پیش در انتشار فرهنگ دینی و مذهبی تلاش کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی افزود: هر گامی که برداشته می شود باید در مسیر ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی و تداوم راه شهدا باشد، تلاش در راستای شناساندن چهره شهدا و به ویژه شهدای روحانی و طلبه این استان اقدامی موثر در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بسط و گسترش گفتمان جهاد و مقاومت در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه  در استان مرکزی خاطرنشان کرد: روحانیت بایستی با قلم و زبان از این شجره عزت و شرف، پاسداری، آبیاری و حراست کند و بایستی گفتمان جهاد و مقاومت را ترویج دهند تا با انگیزه قوی از این هویت و انقلاب تا سرنگونی رژیم آل‌سعود، رژیم غاصب اسرائیل و نابودی استکبار جهانی اسلام در جهان پیش برود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار