خبرهای داغ:
هفتمین یادواره شهدای کوی سنگ بزرگ شهر مریانج با حضور جانشین معاونت آموزش ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۵۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

هفتمین یادواره شهدای کوی سنگ بزرگ مریانج برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، هفتمین یادواره شهدای کوی سنگ بزرگ شهر مریانج با سخنرانی سردار فرجیان‌زاده، جانشین معاونت آموزش ستاد کل نیروهای مسلح امشب 26 بهمن ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

این یادواره امشب به همت هیئت محزون ابالفضلی(ع) شهر مریانج و به یاد 45 شهید این محله برگزار می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به سرداران شهید شیخ «اکبر یارمحمدی»، «علیرضا حاجی بابایی»، «حمیدرضا یکن آبادی» و «محمود اقبالی» نخستین شهید مریانج که در آغازین روزهای دفاع مقدس به شهادت رسیده، اشاره کرد.

شهر شهیدپرور و عاشورایی مریانج دارای هیئت‌های متعددی است که برخی از آن‌ها، قدمت چندین ساله دارند و یکی از قدیمی‌ترین و معروفترین آن‌ها، هیئت حسینیه ابوالفضلی(ع) معروف به «هیئت کوی سنگ بزرگ» است.

کوی سنگ بزرگ مریانج نیز از قدیمی‌ترین محلات این شهر به شمار رفته و دلیل این نامگذاری، قرار گرفتن سنگ بسیار بزرگی در ورودی محله بوده که عزاداران در دهه محرم پس از خروج از حسینیه باید آن را دور زده و سپس وارد خیابان اصلی می‌شدند.

بعدها و با استفاده از وسایل مکانیکی، سنگ خرد و برداشته شد، اما در بین اهالی مریانج همچنان به «کوی سنگ بزرگ» معروف بوده و نام امروزی آن، خیابان «امیرکبیر» است.

اهالی کوی سنگ بزرگ شهر مریانج که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌ 7 سال است که‌ به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادواره شهدای این محله را برگزار می‌کنند.

هفتمین یادواره شهدای کوی سنگ بزرگ شهر مریانج پنجشنبه 26 بهمن پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی سردار سعید فرجیان‌زاده، جانشین معاونت آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در حسینیه ابالفضلی(ع) کوی سنگ بزرگ شهر مریانج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات