نماینده ولی فقیه در استان یزد به ضرورت برنامه ریزی در حوزه افزایش نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: باید این برنامه ریزی به گونه ای باشد که نشط و شادامانی مردم آلوده به گناه نباشد و با بهره مندی از سبک اسلامی شادی را در بین مردم افزایش دهد.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۵۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرنگار خبگرزاری بسیج از یزد، ششمین جلسه مجمع عالی بسیج استان یزد صبح امروز با حضور ۴۰۰ نفر از نخبگان و اندیشه ورزان بسیجی استان یزد برگزار شد.

آیت الله محمد رضا ناصری رئیس این مجمع اظهار داشت: باید کارگروه‌های تخصصی و اقشار بسیج؛ برنامه‌ها و راهکار‌هایی را ارائه دهند که بتوان آن‌ها را عملیاتی و پیاده سازی کرد.

آیت الله ناصری در ادامه به ضرورت تربیت هنرمندان بسیجی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از نقاط ضعفی که در فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدس ما دیده می‌شود استفاده از هنرمندان تربیت نشده در این حوزه است به طوری که هنرمندانی که در نقش‌های سرداران و رزمندگان دفاع مقدس اجرای نقش می‌کنند به دلیل اینکه از جنگ اطلاعات درستی ندارند نمی‌توانند حق جنگ را اداکرده و به درستی به ایفای نقش بپردازند بنابراین باید بسیج هنرمندان در این زمینه ورود کرده وهنرمندان بسیجی آموزش دیده در حوزه فیلم سازی دفاع مقدس تربیت کند و در ساخت چنین مجموعه‌هایی از این افراد و رزمندگان جبهه رفته و آشنای با مسائل جنگ استفاده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نیز باید طلابی در زمینه‌های هنرفیلم سازی اعم از بازیگر، نویسنده و گارگران تربیت کنند تا در آثاری در خصوص زندگی علما و شخصیت‌های بزرگ کشور ساخته می‌شود مجبور نباشیم از بازیگرانی استفاده کنیم که سنخیتی با شخصیت آن عالم و روحانی ندارد و مردم نمی‌توانند آنان را در این شخصیت بپذیرند بنابراین حوزه علمیه باید روحانیون هنرمندی را تربیت کند تا بتوان عظمت و بزرگی علمای فرهیحته کشور را حفظ کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه به ضرورت برنامه ریزی در حوزه افزایش نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: باید این برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که نشط و شادامانی مردم آلوده به گناه نباشد و با بهره مندی از سبک اسلامی شادی را در بین مردم افزایش دهد.

آیت الله ناصری افزود: اینکه برخی افراد بخواهند به بهانه افزایش نشاط جامعه افرادی را به این استان بیاورند و با برگزاری مجالس گناه آلود جیب مردم را خالی کنند کار ناپسندی است بنابراین باید در راستای افرایش نشاط عمومی جامعه برنامه ریزی دقیقی شود هرچند در گذشته نیز برنامه‌های شاد به سبک اسلامی در استان اجرا شده که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

وی در پایان بر تشکیل اتاق فکر و استفاده از پتانسیل جوانان مستعد در این اتاق‌ها تاکید کر د. و افزود: یکی از مسائلی که باعث شده خودباوری، شکوفایی و درون زایی از ما گرفته شود این است که از ما قدرت فکر کردن گرفته شده و ما در برنامه ریزی هایمان از اتاق‌های فکر استفاده نمی‌کینم.

رئیس مجمع عالی بسیج استان اضافه کرد: زمانی که اتاق‌های فکر راه اندازی شود نوع آوری به وجود خواهد آمد و از برخورد سطحی نگرانه با موضوعات پرهیز خواهد شد.
ارسال نظرات