خبرهای داغ:
مشاور عالی وزیر کشور گفت: هیچ راهبردی نمی تواند مخالف هویت شهر باشد بلکه تمام راهبردها در راستای تقویت هویت شهری است و شهر قزوین حایگاه بالایی در هویت شهری دارد.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۱۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالعلی زاده در مراسم آغاز بکار شورای مشورتی سیاست گذاری (شمس) در استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:چالش های شهرهای بزرگ کشور افزایش سطح شهر، بانک پذیر نشدن شهرها، مدیریت یک سویه شهری، نداشتن راهبرد توسعه و برنامه ریزی و مدیریت انسانی شهرها است.
وی افزود:واگذاری زمین شهری کالبد شهرها را بهم ریخته و گسترش افقی شهرها هزینه شهرسازی و شهرداری را بالا برده است.
مشاور عالی وزیر کشور با بیان اینکه بافت فرسوده چالش جدی در سر راه زندگی شهری است، اضافه کرد:دادن پروانه های تجاری و مسکونی بیش از نیاز توجیه اقتصادی شهر را بهم زده است.
به گفته عبدالعلی زاده بیکاری و رکود اقتصادی پیامد ایست سرمایه گذاری شهری است.
وی ادامه داد:در ۸ سال گذشته رکودی که داشتیم بخاطر بانک پذیر نبودن شهرهاست و این نتیجه فروش تراکم در سال های قبل است.
مشاور عالی وزیر کشور عنوان کرد:تا زمانی که سیاست ها برای رفع رکود در ساختمان سازی شهری اصلاح نشود، وضعیت موجود برقرار است.
عبدالعلی زاده با اشاره به وضعیت درآمدی نهادهای وابسته به ساخت و ساز  تصریح کرد:درآمد شهرداری و دیگر نهادهای وابسته به ساخت و ساز بحرانی شده است.
وی گفت:شهرداری و مردم رابطه معناداری با هم ندارند بنابراین در گام نخست این رابطه باید معنادار شود.
مشاور عالی وزیر کشور بیان کرد:شهرداری مشارکت مردم را فقط در پول درآوردن می داند  در حالی که مشارکت شهروندان باید از زمان ایده پردازی آغاز شود.
عبدالعلی زاده افزود:تمام اجزای حکومت باید به مردم گزارش عمکرد داده و در قبال مطالبات مردم پاسخگو باشند.
وی با انتقاد از مدیریت یکسویه اضافه کرد: عدم اعتماد مردم به شهرداری و عدم ارایه گزارش شفاف شهرداری به شهروندان از مشکلات مدیریت یکسویه است.
مشاور عالی وزیر کشور ادامه داد:مدیریت یکسویه موجب شده که واسطه ها بین مردم و مسولان وجود داشته باشند که این امر موجب می شود شاهد فساد مالی باشیم.
 عبدالعای زاده با بیان اینکه قزوین  راهبرد توسعه شهر (CDS) داشته و تنها شهر ایران است که ۲ تا CDS  دارد، عنوان کرد:راهبرد، شهر را خانه شهروند می داند که به صورت امانت به دست مدیران شهری سپرده شده است بنابراین باید امین باشند.
وی گفت:هر فردی بخواهد مدیر شهر شود باید راهبرد روشنی از توسعه شهر داشته باشد.
مشاور عالی وزیر کشور تصریح کرد: راهبرد مشخص می کند چگونه شهر امروز رت به شهرفردا تبدیل کنیم.
عبدالعلی زاده بیان کرد:هر اندازه بتوانیم مردم را در مدیریت شهری بیشتر وارد کنیم به همان اندلزه نتایج بهتری در مجموعه مدیریت شهری حاصل می شود.
وی خاطرنشان کرد:هیچ راهبردی نمی تواند مخالف هویت شهر باشد بلکه تمام راهبردها  در راستای تقویت هویت شهری است و شهر قزوین حایگاه بالایی در هویت شهری دارد.
مشاور عالی وزیر کشور  یادآور شد:شهر باید زندگی مدنی را توسعه داده و شهروند باید در شهر آرامش داشته باشد.
 
 
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها