خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

وظیفه حوزه‌های علمیه حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: به نظر می‌رسد عمده‌ترین بخشی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدارس علمیه خواهران سراسر کشور می‌توانند به نیروی انتظامی کمک کند در مسئله گفت‌وگو، مذاکره، پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات و تاثیرگذاری و نفوذ بر مردم است.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۷۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
وظیفه حوزه‌های علمیه حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور چهارشنبه شب در دیدار با سردار سعید منتظر‌المهدی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه بعد از ائمه و معصومین (ع) هیئت امنای دین هستند و وظیفه دارند تا به عنوان مرجع دینی، جامعه را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کرده و مسائل دینی را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک نهاد دینی، رسالت ذاتی خود را تبلیغ نمی‌دانند بلکه اعتقاد داریم ثمره کار حوزه‌های علمیه خواهران باید تبلیغ باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنیم تا زنانی اسلام‌شناس، پژوهشگر، استاد و مربی تربیت کنیم و هر زمانی که احساس شود در زمینه و مسئله‌ای کمبودی وجود دارد، حوزه‌های علمیه ورود پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: در زمانی که خطر و تهدید‌ی نظام اسلامی و دین را تهدید می‌کند، باید همه دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط اقدام کنند تا تهدید و خطر برطرف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: به نظر می‌رسد عمده‌ترین بخشی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدارس علمیه خواهران سراسر کشور می‌تواند به نیروی انتظامی کمک کند در مسئله گفت‌وگو، مذاکره، پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات و تاثیرگذاری و نفوذ بر مردم است.
وی با بیان اینکه سرمایه بسیار زیادی برای کنترل اجتماعی جامعه انجام شده است گفت: بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌های کشوری در زمینه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است چراکه برای انجام فعالیت‌ها باید بررسی و مطالعه دقیق صورت گیرد در حالی که تاکنون مطالعه لازم صورت نگرفته است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اسلام بر پوشش تأکید دارد و این پوشش تنها مختص و ویژه بانوان نیست بلکه مردان نیز باید پوشش را رعایت کنند؛ همچنین نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی زمینه‌ساز باید به مسئله عفاف و حجاب توجه‌ای ویژه‌ای داشته باشد.
وی با تأکید بر ضرورت ترویج پاکدامنی افزود: ما با تکریم و تجلیل از زنان پوشیده می‌توانیم تاثیرگذاری زیادی در جامعه داشته باشیم بنا بر این توجه به این مسئله نیز ضرورت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار کرد: اسلام به دلیل اینکه زنان اجتماعی باشند، پوشش را مطرح کرده است و ما نیز در حال حاضر به زنانی در جامعه نیاز داریم که فهم اجتماعی داشته باشند و زود فریب نخورند.
وی با بیان اینکه استادان و فارغ‌التحصیلان سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند کمک زیادی به نیروی انتظامی در زمینه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی دارد تا ارزیابی‌های علمی را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد چراکه اعتقاد داریم، تنها با تصمیم‌های ستادی به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید بلکه باید در میدان عمل حضور پیدا کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار