خبرهای داغ:
آیین عطر افشانی و غبار روبی از مرقد مطهر امام زاده حمزه رضا با حضور مسئولین و مدیران اداری و نظامی شهرستان شیروان صورت گرفت.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۶۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ آیین عطر افشانی و غبار روبی از مرقد مطهر امام زاده حمزه رضا با حضور مسئولین و مدیران اداری و نظامی شهرستان شیروان صورت گرفت.

حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان در این مراسم گفت: احترام به فرزندان پیامبر اکرم (ص) و ذریه آن حضرت هم شامل احترام در زمان حیات آنها می شود و هم احترام بعد از رحلت آن بزرگواران را در بر می گیرد. این دستور اسلام است که می فرماید: «قبور اموات خود را زیارت کنید و بر آنان سلام بفرستید،...».
یکی از راه های احترام و اکرام آن دسته از فرزندان پیامبر اکرم (ص) که از دنیا رفته اند، احترام به مدفن و مزار آنان است.
بنابراین تعمیر کردن، تمیز کردن، عطرافشانی چنین مکان هایی نوعی احترام به صاحبان این قبرهاست زیرا موجب عظمت صاحبان آنها و رغبت بیشتر مردم به رفت و آمد در چنین مکان هایی می شود.
در اینجا لازم است به نکته ای که در روایات اشاره شده بود عنایت بیشتری شود و آن اینکه تمام این سفارشات مربوط به فرزندان واقعی آن حضرت، یعنی کسانی که بدون واسطه یا با واسطه از صلب پیامبر اکرم (ص) هستند و در طول زندگی خود هیچ گاه از راه و روش و سیره آن حضرت جدا نشده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها