خبرهای داغ:
مدیر کل انتقال خون استان قزوین اذعان کرد:
برادران گفت: همچنین ۳۲ هزار و ۷۷۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۸۹۸۹۴۲۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدحسین برادران در نشست خبری ظهر روز چهارشنبه با جمعی از خبرنگاران که در اداره کل انتقال خون استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل انتقال خون استان قزوین در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری میزبان بازرسانی از وزارت بهداشت کشور آلمان و یکی از موسسات پالایشگاه آن کشور بود و تمام مراحل اهدای خون این اداره کل، از اهداکننده تا تولید مورد بازرسی قرار گرفت.
وی گفت: در این بازدیدها و بازرسی ها، اداره کل انتقال خون استان قزوین توانست تأیید تمام فرآیندهای اهدای خون اعم از فرآورده های خونی را به خود اختصاص دهد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به آمار مقایسه ای اهدای خون در ۱۰ ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: در این مدت، ۴۵ هزار و ۷۰۰ نفر به پایگاه های انتقال خون مرکز قزوین و شهرستان تاکستان مراجعه کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۸ ممیز ۵ درصدی همراه است.
برادران عنوان کرد: همچنین ۳۲ هزار و ۷۷۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: استان قزوین طی ۱۰ ماه گذشته سال جاری، بالاترین رشد اهدای خون در بین سایر استان ها را به خود اختصاص واده که این امر نشان دهنده فعالیت همه جانبه اداره کل انتقال خون استان است.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان بانوان حضور کمی در امر انتقال خون دارند تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته سال جاری، ۲هزار و ۲۶۰ نفر از بانوان استان، که ۷ درصد اهدا کنندگان خون را شامل می شود، به پایگاه های انتقال خون این در شهرهای قزوین و تاکستان مراجعه کرده اند.
 برادران در ادامه یادآور شد: این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰۰ نفر رشد داشته است اما باید گفت آمار ارائه شده مورد قبول نیست و انتظار می رود که بانوان در امر انتقال خون، با آگاهی از مزاید این کار، حضور بیشتری در پایگاه های انتقال خون داشته باشند.
وی ضمن اشاره به فعالیت های اداره کل انتقال خون استان اضافه کرد: با توجه به فعالیت های انجام شده در این اداره کل، ما توانسته ایم تمام شاخص های انتقال خون را صد در صد به نتیجه رسانیم طوری که طی ۱۰ ماه گذشته سال جاری در بخش فرآورده های نوین خون کم لوگوسیت، تحقق ۱۴۰ درصدی صورت گرفته است.
مدیر کل انتقال خون استان قزوین با اساره به بهبود مدیریت مصرف خون ور استان خاطرنشان کرد: در بخش تأمین نیازهای خونی، صددرصد نیازهای مراکز، توسط اداره کل انتقال خون تأمین شده است و این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با برگزاری سمینارهای مختلف در حوزه انتقال خون توانسته مدیریت خون  را به خوبی انجام دهد طوری که مصرف خون در بیمارستان های قزوین، ۵ کاهش یافته است و این امر نشان دهنده بهبود مدیریت مصرف خون و بهینه و علمی تر شدن آن است
برادران در پایان با اشاره به فعالیت اداره کل انتقال خون استان قزوین در زمینه فرآورده های خون عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات اداره کل انتقال خون استان قزوین، ارائه ۳۰ درصد از محصول سلول های خونی و ۵۰ درصد پلاکت ها به بیماران سرطانی بوده است. 
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها