دبیر کمیته قاچاق سلامت‌محور استان کردستان گفت: بیش از ۱۶۱ میلیون ریال دارو‌ها و مکمل‌های ورزشی تقلبی در استان کشف و معدوم شده است.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۱۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مظفر اسلامی‌نیا در هشتمین کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد، اظهار داشت: یکی از مشکلات جوانانی که ورزش می‌کنند داشتن الگو‌های نامناسب ورزشی و تشویق شدن آن‌ها به سمت مصرف مکمل‌های غیر مجاز است.

دبیر کمیته قاچاق سلامت‌محور استان کردستان با اشاره به اینکه باید مکمل‌ها را از مراکز استاندارد و دارای مجوز خریداری کرد تا برچسب اصالت کالا برروی آن باشد، تصریح کرد: این مکمل‌ها اکثراً قاچاق هستند و ازان قیمت بوده و کیفیت آن نیز بسیار پایین است.

اسلامی نیا گفت: در اینگونه الگو سازی‌ها ظاهر ورزشکار مهم است و نه نفس ورزش کردن و این ظاهر نیز به راحتی به دست نمی‌آید، اما یک سری افراد سوء استفاده می‌کنند و جوانان را به سمت مکمل‌های ورزشی سوق می‌دهند.

وی اضافه کرد: در داروخانه‌ها افراد صاحب صلاحیت، مکمل‌ها را تجویز می‌کنند و بهتر است که از آنجا تمامی محصولات دارویی و نیر‌وزا تهیه شود.

اسلامی‌نیا با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار نفر در مورد مکمل‌های ورزشی در استان آموزش دیده‌اند، افزود: یکی از عمده کار‌های وزارت بهداشت و سازمان دارو، «فرهنگ‌سازی» است و کلاس‌های آموزشی مخصوص دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه و نمایشگاه‌های محصولات سلامت‌محور از جمله فعالیت‌های این معاونت در امر فرهنگ‌سازی است.

وی اظهار کرد: گشت مشترک در باشگاه‌های ورزشی، عطاری‌ها و مراکز غیر مجاز ورزشی صورت گرفته و نسبت به شناسایی عوامل متخلف اقداماتی صورت گرفته است.

دبیر کمیته قاچاق سلامت‌محور استان کردستان با اشاره به ارزش ریالی مکمل‌های توقیف شده از طریق گشت مشترک، خاطر نشان کرد: از ۱۷۵ باشگاه ورزشی، ۳۸۰ مورد بازدید از عطاری‌ها و آرایشگاه‌ها بیش از ۱۶۱ میلیون ریال اقلام مکمل کشف و معدوم شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات