سردار کمیل کهنسال با اشاره به اسرار نهفته در تاریخ دوران دفاع مقدس گفت: واکاوی و بازخوانی ابعاد جنگ و دوران دفاع مقدس برای درس گیری کل بشیرت کافی است.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۰۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار کمیل کهنسال عصر روز گذشته(چهارشنبه) در چهاردهمین یادواره شهدای تخریبچی استان گیلان در مهدیه رشت اظهار کرد: هشت هزار شهید گیلان همگی شورآفرین بوده و به‌عنوان شخصیت و سند عاشورای ملت ایران و استان گیلان هستند.

وی با اشاره به اسرار نهفته در تاریخ دوران دفاع مقدس افزود: واکاوی و بازخوانی ابعاد جنگ و دوران دفاع مقدس برای درس گیری کل بشیرت کافی است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اعلام اینکه دشمنان اسلام در تلاش‌اند تا کشورهای دارای تمدن ازجمله ایران را از فرهنگ خود دور کنند گفت: دشمن در تلاش است تا شورآفرینی‌های انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس را از جوانان و نسل‌های امروز دور کند و فرهنگ غلط خود را بر ما بگمارد.

کهنسال بازخوانی تاریخ دفاع مقدس را همچون نماز برشمرد و گفت: نباید یک کلمه یا حتی یک حرف از واقعیت‌های دوران دفاع مقدس در انتقال آن تحریف شود.

وی با اذعان به فداکاری شهدا تا پای جان بیان کرد: شهدا در بیان بسیار صادق بودند و در عمل نیز صادقانه جان خود را بر کف دست گرفتند و میدان نبرد آمدند.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا برای عبور از پیچ‌وخم‌ها اخلاص را پیشه کردند گفت: شهدا آن‌قدر اجر دارند و مقرب هستند که در اغتشاشات اخیر دستگاه‌های امنیتی برای دستگیری آشوب گران به شهید بابک نوری هریس متوسل و موفق نیز شده‌اند.

کهنسال رمز موفقیت مردم و دلیل پایداری‌شان را اعتقاد به شهدا برشمرد و گفت: تا وقتی‌که ملت ایران به شهدا اعتقاد دارند و آن‌ها را چراغ راهشان قرار می‌دهند دشمن همیشه شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان شهدای دفاع مقدس از شهدای تخریب و اطلاعات است افزود: نیروهای تخریبچی و اطلاعاتی زبده‌ترین و باهوش‌ترین رزمندگانی بودند که صد درصد شهادت را در خود حتمی می‌دیدند اما به انقلاب پایبند ماندند و به شهدا پیوستند.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پس از عملیات فتح المبین جنگ، جنگ مین بود گفت: در همه عملیات‌ها رزمندگانی که به‌عنوان تخریبچی بودند شهید می‌شدند و میدان را برای سایر رزمندگان باز می‌کردند.

کهنسال با تأکید بر اینکه شهدای تخریب حق بسیاری بر گردن ما دارند گفت: ملت ایران در جمهوری اسلامی هر عزت و عظمتی که دارند و موفقیت‌هایی که کسب می‌کنند به برکت خون شهدا است.

وی افزود: اگر شهدا نبودند آمریکا همان بلایی را بر سر ما می‌آورد که سر پاکستان، عراق و افغانستان آورد و ناموس و هویت و انسانیت برای ایرانیان باقی نمی‌گذاشت.

مشاور فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دوستی ایران با عراق برای دشمنان اسلام باورکردنی نبود گفت: امروزه عراق تحت تأثیر الگوی جمهوری اسلامی قرارگرفته و حشدالشعبی را تشکیل داده است.

کهنسال با اعلام اینکه روسیه در کنج رینگ معادلات جهانی بود افزود: روسیه دید اگر قرار است در معادلات جهانی بماند باید در کنار جمهوری اسلامی و مقاومت بماند و اکنون مشاهده می‌شود که عزت روسیه نیز در کنار ایران و کشورهای مقاومت حفظ شده است.

وی با اعلام اینکه جبهه سوریه اکنون به جبهه انقلاب اسلامی، رهبری و آرمان‌های انقلاب تبدیل‌شده گفت: به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام پایگاه جمهوری اسلامی در تمام نقاط منطقه و جهان در حال شکل‌گیری است.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه استکبار جهانی قدرت جمهوری اسلامی ایران را فهمیده، گفت: اکنون در هر نقطه از جهان اگر مقاومتی باشد آمریکا آن را از آن ایران می‌داند. سردار کهنسال افزود: گیر کشور ما این است که به‌جای تأسی و الگوپذیری از شهدا و سیره آن‌ها چشم به خارج از کشور دوخته‌ایم و امید به داخل نداریم.

ارسال نظرات