سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار خبر داد:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار با اشاره به اینکه در سال ۹۵ دویست و نود بیماری شناسایی شده است گفت: در ۶ ماه سال نود وشش ۳۶۱ مورد ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان بیجار شناسایی شده است
کد خبر: ۸۹۸۹۳۶۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
محمد مظاهری در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان، در راستای شیوع بیماری تب مالت در شهرستان بیجار اظهار کرد: تب مالت بیماری هزار چهره است که با ابتلای فرد به آن بار مالی و روحی روانی بسیاری را به خانواده و سیستم بهداشتی و جامعه تحمیل میکند.

وی گفت: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت شیوع این بیماری در سطح کشور مشخص گردید و استان کردستان و شهرستان بیجار دارای بالاترین درصد ابتلا به این بیماری را برای خود ثبت نموده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان با تاکید بر اهمیت بالای این بیماری و راه کنترل بیماری تب مالت گفت:با توجه به اهمیت کنترل تب مالت وزارت بهداشت و درمان پایلوتی را برنامه ریزی نموده است که در شهرستان بیجار با کمک کارشناسان شهرستانی و استانی و با همکاری انسیتو پاستور و وزرات خانه گام‌هایی برای شناسایی و درمان و ریشه کنی بیماری تب مالت بردشته اند.

مظاهری ادامه داد: پایلوت فوق دارای چندین بخش بوده است که آموزش جامعه، کم کاری‌های برون سازمانی و درون بخشی، تجهیز امکانات و منابع انسانی و ازمایشگاه ها، ایمن سازی دام و تجزیه و تحلیل اطلاعات از مهم‌ترین بخش‌های این پایلوت می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ دویست و نود بیماری شناسایی شده است گفت: در ۶ ماه سول سال نود وشش ۳۶۱ مورد ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان بیجار شناسایی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار افزود: افزایش این آمار به دو دلیل بیماریابی و تشخیص بهتر و آگاهی بالای و پیگیری مردم بوده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات