قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زاهدان
قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رسالت جامعه اسلامی نابودی کفر است و به مدد این رسالت بشریت نجات می یابد
کد خبر: ۸۹۸۹۳۵۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت الله سید موسی موسوی در همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی گفت: ااین رسالت جامعه اسلامی است که سردمداران کفر و شرک را از بین ببرند و در این مسیرنباید تفسیر به رای کنند این زیبایی دین اسلام است که نه فقط شیعه و سنی بلکه بشریت را از فتنه ستمگران و حیله گران نجات می‌دهد.

وی افزود: قدرت‌های استکباری را به وحشت انداخته به همین سبب برای جلوگیری از گسترش این دین الهی توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگونی از جمله راه اندازی گروه داعش را طرح ریزی و اجرا کردند تا چهره اسلام را خشن معرفی کنند.

تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت پیروی از آموزه‌های نجات بخش قرآن و رهبری امام خمینی (ره)، گرایش به اسلام و قرآن در کنار بیداری اسلامی به شدت در سطح کشور‌های دنیا افزایش یافت.

وی ادامه داد: تا پیش از این دشمنان آسوده خاطر بودند که مسلمانان در لاک خود فرو رفته اند و سرنوشت جامعه اسلامی برایشان اهمیت ندارد، اما گسترش موج بیداری اسلامی در کشور‌های مسلمان و غیر مسلمان سبب ایجاد وحشتی عظیم برای قدرت‌های استکباری شد.

وی بیان کرد: دشمنان بر این اساس تلاش کردند با شکل گیری گروه‌های تکفیری مانند داعش و انجام جنایات ددمنشانه توسط عناصر این گروه‌ها چهره‌ای خشن از اسلام را به جهانیان معرفی کنند که متاسفانه تا حدی نتیجه بخش بوده و اسلام هراسی در جهان شکل گرفته است.


قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه جوانان تحصیل کرده و علاقه‌مند به اسلام با تبلیغ گروه‌های تکفیری در مسیر انحراف قرار گرفتند می‌طلبد فرهیختگان تشیع و تسنن با معرفی ارزش‌های والای اسلام در مسیر روشنگری دروغی بودن این تبلیغات حرکت کنند.

آیت الله موسوی جهاد را بحث روز علمای فقه تشیع و تسنن دانست و گفت: در انجام جهاد به معنی جهاد نفس و جهاد دفاعی همه علما اتفاق نظر دارند، اما در مساله جهاد ابتدایی تفاسیر مختلفی مطرح شده است.

وی افزود: عده‌ای جهاد ابتدایی را به این معنی تفسیر می‌کنند که اگر جامعه‌ای کافر با تبلیغ اسلام را نپذیرفت حق کشتن مردم آن را داریم عده‌ای هم سعی در نادیده گرفتن این جهاد دارند، اما در واقع جهاد ابتدایی یکی از مهمترین مسائل اسلام است.

قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دین اسلام جهادی برای هدایت بشریت است بر اساس آیات قرآن کریم فتنه، کفر و شرک نیست بلکه به آن چیزی که فضای جامعه را تیره و تار، حق و باطل را مخلوط و انسان را از راه حق دور می‌کند فتنه گفته می‌شود و آشوبی که همه فضای جامعه را در بر گیرد فتنه است.

وی افزود: جامعه اسلامی وظیفه دارد اگر قدرت‌هایی مانع فکر آزاد بودند و حیله گرانی با مذاهب ساختگی بشر را از فکر درست بازداشتند در مقابل آنان ایستادگی کنند.

موسوی ادامه داد: این رسالت جامعه اسلامی است که وقتی توان پیدا می‌کند در مقابل سردمداران کفر و شرک که راه ایمان را در جامعه با رای و نظر خودشان می‌بندند، قاطعانه ایستادگی و مقابله کنند.

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: به هیچ نحو قرآن اجازه نداده یک فرد را به جرم اینکه ایمان نیاورده بکشند یا مشرک بدانند و به قتل برسانند این‌ها تفسیر به رای یا شیطنت نسبت به قرآن است.

وی افزود: زیبایی اسلام در این است که به مسلمانان تاکید کرده که سعادت کل بشریت را سعادت خود بدانند.
ارسال نظرات