معاون وزیر کشاورزی در یاسوج

پژوهش های تحقیقات کشاورزی تجاری سازی و اقتصادی می شوند

معاون وزیر کشاورزی درهمایش محققان معین منطقه ۲ کشور کهدر پایتخت طبیعت ایران برگزار شد گفت : به دنبال اقتصادی کردن پژوهش هستیم و باید بتوانیم ظرف چهار سال آینده ارزش اقتصادی کار خود رااز 1 ریال به ۳۰ ریال افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۹۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقاتمعاون وزیر: اقتصادی کردن پژوهش‌های حوزه تحقیقات کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی در گردهمایی محققان مُعین منطقه‌ی دو کشور در یاسوج با بیان این مطلب گفت: تلاش می‌شود در این گردهمایی چالش‌های فرا روی تحقیقات موثر شناسایی شود.
زند افزود: نیاز امروز کشور علاوه بر رضایتمندی فعالان بخش کشاورزی، به خروجی مدل‌های جدیدی از قِبَل کار‌های تحقیقاتی است که محققان با طرح ایده‌های نو و دانش محور می‌توانند به این نیاز پژوهشی پاسخ دهند.
وی توجه به کیفیت با مدیریت صحیح نهاده‌های کشاورزی، شرایط پس از تولید در فرایند انبار داری، مراحل فراوری و بازاریابی برای جلوگیری از زیان کشاورزان، توجه به صادرات، رونق کشاورزی خانوادگی با افزایش ضریب دانش بهره برداران، توجه به تامین امنیت غذایی با تغییر الگو‌های مصرف، افزایش بهره وری و تشخیص دقیق محصولات مزیت دار را از رویکرد‌های این سازمان برشمرد.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کاهش ۵۰ درصدی مدیریت‌ها و کاهش ۱۵ درصدی نیروی انسانی را از اهداف چابک سازی این سازمان در سال‌های اخیر دانست و گفت: تحقیق فناوری برای محصولات فناورانه، بهبود مدیریت و ایجاد انگیزه‌ی برای انجام کار‌های تحقیقاتی از دیگر برنامه‌های این سازمان برای دست یابی به اهداف پیش رو برشمرد.
وی با بیان اینکه در سال دو هزار و ۱۶ ایران در ارزیابی بین المللی رتبه‌ی شانزدهم خروجی محوری به جای محصول محوری را کسب کرد گفت: بر همین اساس ایران در بین ۱۹۰ کشور رتبه‌ی ۱۲۰ را در بخش نوآوری به خود اختصاص داد و برای بهبود این رتبه در سال‌های پیش رو اهداف پژوهشی مورد توجه قرار می‌گیرد.
زند افزود: انتقال یافته‌ها و تغییر آیین نامه‌های ترفیع از دیگر شیو‌های در دستور کار این سازمان برای تقویت کار‌ها تحقیقی است.
وی لزوم توجه محققان به جریان سازی علمی در موضوعات کشاورزی نظیر بحران کم آبی و تحول سازی از مزرعه تا مرز علم را مورد تاکید قرار داد.
در این آیین گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار هم انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان را مورد تاکید قرار داد.
صلاحی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان و رئیس منطقه‌ی دو هم در حاشیه‌ی این گردهمایی هم افزایی و تلاش برای تقویت فعالیت‌های پژوهشی را از مهمترین اهداف این سازمان برشمرد.
این گردهمایی که با حضور محققانی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، کهگیلویه وبویر احمد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد امروز به کار خود پایان داد.
ارسال نظرات