خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد خبر داد

جذب 45 درصد از بیکاران اسدآباد در بازار کار

فرماندار اسدآباد گفت: 45 درصد از بیکاران این شهرستان تاکنون جذب بازار کار شده اند و آمار این تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۷۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

جذب 45 درصد از بیکاران اسدآباد در بازار کاربه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حسین افشاری در کارگروه اشتغال شهرستان اسدآباد اظهار کرد: مرکز آمار برای این شهرستان 3 هزار و 900 نفر بیکار برآورد کرده و بر اساس اعلام خوداظهاری مردم شهرستان در سرشماری نفوس و مسکن، 4 هزار و 700 بیکار در شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای 850 نفر و در سال جاری برای یک هزار و 510 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

فرماندار اسدآباد میزان تعهد ابلاغی امسال اشتغال این شهرستان را یک هزار و 723 نفر برشمرد و افزود: بر اساس تاکید استاندار همدان تا پایان سال باید سهمیه ابلاغی استان و شهرستان‌ها محقق شود.

وی عنوان کرد : از یک هزار و 510 اشتغال ایجاد شده شهرستان که در سامانه رسمی رصد به ثبت رسیده از ابتدای سال تاکنون 914 نفر مرد و مابقی را زنان تشکیل داده و از این تعداد اشتغال فراهم شده 345 نفر در بخش صنعت، 425 نفر کشاورزی و مابقی در بخش خدمات و سایر بوده‌اند.

افشاری در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری در این شهرستان 409 نفر بیمه اجباری تامین اجتماعی شده‌اند، گفت: تاکنون 45 درصد از بیکاران این شهرستان جذب بازار کار شده‌اند اما هنوز بیکاران تحصیل کرده جویای کار همچنان برای اشتغال باقی هستند.

وی با تاکید بر ارتقا توانمندی و خودباوری در بین جوانان در راستای کار آفرینی، تصریح کرد: توقع پشت میزنشینی با ترویج کارآفرینی و ایجاد شغل پایدار در بازار کار باید کاهش یابد.

فرماندار اسدآباد ایجاد شغل پایدار را یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولین شهرستان دانست و گفت: میزان سهمیه مشاغل خانگی این شهرستان در سال جاری یک میلیارد و 680 میلیون تومان بوده که تاکنون از این میزان اعتبار، یک میلیارد و 380 میلیون تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار