قیمت طلا برای سومین روز متوالی به علت تضعیف ارزش دلار افزایش یافت و به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۴۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

  به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت طلا برای سومین روز متوالی به علت تضعیف ارزش دلار افزایش یافت و به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید.

این درحالی است که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم هستند تا سرنخ‌هایی در مورد سرعت افزایش نرخ بهره امریکا در آینده بیابند.

 هر اونس طلا با 1.51 دلار افزایش 1331.06 دلار فروخته شد. طلا ساعات اولیه معاملات به 1336.86 دلار، بالاترین رقم از 6 فوریه رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی کاهش یافت.

کاهش ارزش دلار به طلا که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، کمک کرد و 2 درصد از کمترین قیمت یک ماه گذشته برابر با 1306.81 دلار که هفته گذشته ثبت شد، بالاتر رفت.

بازار امروز به دنبال گزارش نرخ تورم برای ماه ژانویه آمریکاست که امروز بعدازظهر منتشر می‌شود. تورم می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های با امنیت نظیر طلا را افزایش دهد. با این حال، انتظارات برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به منظور مبارزه با تورم سبب می‌شود که از جذابیت این فلز گران بها کاسته شود.

در عین حال، ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه‌شنبه 0.36 درصد افزایش یافت. این صندوق هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی از 30 جولای 2017 تاکنون را ثبت کرده بود.

ارسال نظرات