خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: بدون صبر، ایستادگی و مقاومت نمی توان در برابر فساد ایستادگی نمود و نیاز است برای جلوگیری از فسادها در برخی از قوانین و دستورالعمل ها بازنگری و دقت شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۵۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص تعبیر اژدهای هفت سر از جانب مقام معظم رهبری پیرامون مفاسد اقتصادی اظهار کرد: یکی از مهمترین روش های ریشه کن سازی اینگونه مفاسد، داشتن انگیزه و نیت الهی در راه مقابله با این مسئله است که تاثیر وجود روحیه عدالت و مبارزه با تبعیض در مسئولین انکارناپذیر می باشد.
وی تبیین کرد: پرورش یافتن روحیه عدم منفعت طلبی و سایر ویژگی های فردی اینچنینی در افراد و همچنین ریشه کن ساختن عوامل نفوذ از قبیل قدرت طلبی در برخی از مسئولین می تواند راهی برای مقابله با مفاسد اقتصادی باشد.
این کارشناس تصریح کرد: مبارزه با هوای نفسانی، عدالت و پاکدستی سردم داران قدرت، استقامت و مقابله با وسوسه های درونی، صبر و تحمل از سایر روش ها برای مبارزه با مفاسد خواهد بود.
نادری افزود: تقویت بصیرت و آگاهی، روحیه جهادی و مجاهت در این راه می تواند قدرت مقابله را افزایش داده و نیروی پایداری در برابر آن را مستحکم سازد که می توان گفت تمامی این موارد اهرم های مبارززه با فساد در اقتصاد خواهد بود.
وی این ویژگی ها را از ویژگی های انسان های پرهیزکار و خودساخته معرفی نمود و عنوان کرد: هر انسانی برای اصلاح امور می بایست از خود شروع کند که اگر غیر از خودسازی باشد هیچگاه این روش پاسخگو نخواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: در این زمینه نیاز است که مردم، مسئولین و سایر دست‌اندرکاران با حفظ روحیه ولایت پذیری و فصل الخطاب قرار دادن بیانات رهبری برای برنامه های خود، به قناعت و صرفه جویی نیز توجه کافی داشته باشند و در بیان موضوعات آمارهای بی حساب ندهند.
نادری با اشاره به توصیه های مکرر رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و بیانات چند سال اخیر ایشان پیرامون مسائل اقتصادی و معیشتی ابراز داشت: از دستگاه های پیگیر این امور در ابتدا قوه مجریه می باشد که با عنوان مدیران در جامعه فعالیت دارند و در مرحله بعد قوه قضائیه است که در این بین نقش نظارتی مردم بر امور نیز بسیار تاثیرگذار است.
این کارشناس نظارت بر عملکرد و شفافسازی در اموال عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: مسئولان می بایست روحیه جهادی و انقلابی را معیاری برای سنجش در امور قرار دهند که تاکنون با وجود برخی کاستی ها تاحدودی موفق عمل کرده اند.
نادری در بخش پایانی خاطرنشان کرد: بدون صبر، ایستادگی و مقاومت نمی توان در برابر فساد ایستادگی نمود و نیاز است برای جلوگیری از فسادها در برخی از قوانین و دستورالعمل ها بازنگری و دقت شود.
1006/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها