علی اکبر ولایتی در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد:
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز مفتخریم که در کنار همکارانی پایبند به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام این دانشگاه را مدیریت می کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۹۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم هبری در امور بین الملل و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بسیجیان و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد گفت: بر کسی پوشیده نیست که نحوست قاجار و پهلوی ما را عقب انداخت حتی آن زمان که امیر کبیر دارالفنون را تاسیس کرد پس از آن که دارالفنون به دست قاجاریه افتاد ایرادات اساسی به آن وارد است. این در حالی است که ایرانیان در علوم مختلف از اطّباء فرنگی پیشگام بودند به گونه ای که کتاب قانون ابن سینا 600 قرن در اروپا تدریس می شد.

وی افزود: غربی ها جهان بینی آموزش عالی ما را عوض کردند آنها کسانی هستند که خلقت انسان را از لجن زار می دانند و ما عقیده داریم انسان اشرف مخلوقات است. فرنگیان طوری به ما القاء کردند که ما در علوم مختلف عقب مانده هستیم بر همین اساس است که در دانشگاه ها تاکید بر تحول علوم انسانی می شود.

دکتر ولایتی عنوان کرد: علوم انسانی قابل تکامل است و باید جای آن علوم انسانی مرتبط با علوم الهی جایگزین شود و ما عقیده داریم در تمام شاخه های علوم باید بخشی از علوم انسانی برگرفته از علوم الهی گنجانده شود.

وی با اشاره به تحولات بنیادین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به امر مقام معظم رهبری در 30 دی ماه سال گذشته در بخش مدیریت دانشگاه آزاد تحولات و تغییراتی به وجود آمد. امروز مفتخریم که در کنار همکارانی پایبند به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام این دانشگاه را مدیریت می کنیم و شاید جمعی از افراد پیشرو که در یک مجمع علمی گرد هم آمده باشند در کشور وجود نداشته باشد.

دکتر ولایتی تصریح کرد: همانطور که می دانید مدیران دانشگاه های آزاد در 21 استان تغییر کرده اند و کسانی که با روحیه تحولی جدید این دانشگاه سازگار نبوده اند جای خود را به افراد دیگر داده اند.

وی افزود: ما هیئت علمی مستقل می خواهیم و قصد داریم از اساتید معتقد در این دانشگاه جذب کنیم. دانشگاه آزاد با پول مردم تاسیس شده و ملک شخصی کسی نیست این دانشگاه برای فعالیت در عرصه های مختلف دستش باز است و دچار دیوان سالاری های محدود کننده نیست.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: امروز که در این مراسم شاهد معارفه رئیس بسیج اساتید جدید دانشگاه هستیم فرصتی مغتنم است تا در کنار این دوستان با همکاری و همیاری به اهداف خود برسیم.

ارسال نظرات