مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد

احداث ۱۵ اقامتگاه بومگردی در دلیجان و محلات

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با توجه به پتانسیل های گردشگری سلامت، تاریخی و طبیعی در حوزه دو شهرستان محلات و دلیجان تاکنون ۱۵ اقامتگاه روستایی مراحل تشکیل پرونده و دریافت موافقت های اولیه و اصولی را طی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۷۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در بازدید از روند تبدیل و احداث اقامتگاه های بومگردی در محلات گفت: در راستای تحول و تغییر نگرش در صنعت گردشگری جهان و همچنین اشراف به موقعیت جغرافیایی شهرستان دلیجان که در شاهراه مواصلاتی استان اصفهان وتهران، همچنین در مسیر استان قم قرار دارد و نیز می توان به عنوان نگین سبزی در صنعت گردشگری استان از هر دو شهرستان محلات و دلیجان به دلیل وجود چشمه های آب گرم، طبیعت زیبا و همچنین وجود بافت تاریخی شهر نراق در منطقه به علاوه غار نخجیر همگی باعث توجه ویژه به این دو شهرستان شده و سرمایه گذاران بخش گردشگری اقبال بیشتری به ورود به این شهرستان ها دارند.

وی افزود: به همین دلیل و همچنین در راستای سیاست های دولت محترم در خصوص تسهیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی با ایجاد رابطه ای مطلوب با سرمایه گذاران و تسهیل در امور اداری این بخش توانسته گامی موثر در روند توسعه گردشگری در این خصوص بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: در حالیکه در استان روند ساخت هتل ها همچنان پیگیری می شود توانسته ایم تا نوعی جدید از اقامت گاه ها را که اصیل تر و نزدیک تر به بافت فرهنگی جامعه استان هست گسترش دهیم. اقامت گاه های بوم گردی به دلیل قرار داشتن در بافت فرهنگی روستایی و یا بافت های تاریخی توان جذب مطلوب گردشگران خارجی را هم داراست و از این لحاظ هم می تواند به توسعه پذیرش گردشگران خارجی نیز کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات