شهيدي فر افزود : حدود 700هکتار از تولید گل وگیاهان زینتی استان در فضای روزباز انجام می شود که تولید کنندگان این بخش سهم مهمی در تولید و ارسال آن به دیگر استانهای کشور و حتی صادرات دارند.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۱۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عزیزالله شهیدی فر در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی گل وگیاهان زینتی در محل دائمی نمایشگاه های شهرستان آمل افزود: در سال های گذشته این تسهیلات فقط برای ایجاد گلخانه های بسته، مدرن و اصلاح و بازسازی پرداخت می شد، که با اصلاح این رویه به منظور افزایش و رونق تولید گل وگیاهان زینتی در این استان ، از این پس متقاضیانی که در این بخش نیز علاقه مند به سرمایه گذاری هستند، حمایت خواهند شد.

وی ، تسهیلات پرداخت شده در این بخش در سال گذشته را حدود 100میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال این تسهیلات دولتی برای حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاهان زینتی برای اصلاح ساختار گلخانه ها به سمت استانداردسازی و افزایش صادرات به 2 برابر افزایش يافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :‌ برای صادرات و حضور در بازارهای رقابتی کشورهای منطقه، چاره ای جز استانداردسازی تولید نداریم و باید اصلاح ساختار جدی گرفته شود.

 

شهيدي فر افزود : حدود 700هکتار از تولید گل وگیاهان زینتی استان در فضای روزباز انجام می شود که تولید کنندگان این بخش سهم مهمی در تولید و ارسال آن به دیگر استانهای کشور و حتی صادرات دارند.

وي به وجود هزار هکتار گلخانه روباز و بسته در مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از چهار هزار بهره بردار در تولید گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی در مازندران فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، با بیان اینکه بیش از 70درصد گلخانه های موجود استان هم اکنون پایین تر از درجه 2 و یک هستند و نیاز به اصلاح ساختار و استاندارد سازی دارند، گفت: دولت در سال های اخیر برای اصلاح ساختار گلخانه های استان تسهیلات خوبی پرداخت کرده است.

چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و مبلمان شهری استانهای کشور امروز در محل دائمی نمایشگاه های شهرستان آمل گشایش یافت.

در این نمایشگاه بیش از 44 شرکت و واحد تولیدی بخش گل و گیاه، مبلمان شهری و ماشین آلات از سراسر کشور تولیدات خود را در فضایی به مساحت 2 هزار مترمربع ، به نمایش گذاشته اند و اين نمايشگاه تا 28 بهمن صبح و عصر برای بازدید علاقمندان برپا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها