خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شبستر در مجمع عالی بسیج این شهرستان در خصوص چالش بحران کم آبی با بیان اینکه بسیج در بحران‌های متعدد ورود کرده است، گفت: بسیج و سپاه در حوادث مختلف همچون سیل و زلزله و ... نقش آفرینی کرده و با توجه به کم آبی و بحران پیش رو بسیج در زمینه فرهنگ سازی استفاده از منابع آبی در شبستر ورود کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۰۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد رضایی با اشاره به آمار و کاهش منابع آب موجود افزود: برای جلوگیری از بحران کم آبی باید فرهنگ سازی شده و مدیریت و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

وی اعلام کرد: سپاه شبستر به عنوان بخشی از خدمتگزاران جامعه در کنار متخصصین امر و در زمینه فرهنگ سازی همکاری خواهد کرد تا با همکاری منابع آب از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در خصوص فرهنگ سازی در بحث مدیریت آب استفاده کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج شهرستان شبستر در کنار دیگر وظایف محوله خود در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت بحران کم آبی نیز نقش آفرینی خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز با اشاره به میزان منابع آبی موجود اظهار کرد: آب وارد فاز بحران می‌شود.

سپاه شبستر آماده فرهنگ سازی در خصوص بحران کم آبی

جلیل زاده افزود: مدیریت بحران را نمی‌توان تنها از طریق دولت و قانون سخت پیش برد بلکه نیاز به همکاری و گفتمان عمومی است و این نشست‌ها در راستای همین است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت استفاده از ظرفیت ارگان‌های مردم نهاد و بسیج بیان کرد: با همکاری سپاه شبستر و انجام گفتمان سازی های لازم، بتوانیم بحران کم آبی را رد کنیم.

جلیل زاده ادامه داد: بالای ۶۰ درصد از میزان روان آب‌ها کاهش یافته و همچنین خشکسالی موجب بحرانی‌تر شدن وضعیت می‌شود و باید با فرهنگ سازی های لازم خودمان را با کم آبی سازگار کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آب در حوزه کشاورزی آذربایجان شرقی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از روش‌هایی که میزان استفاده از آب در حوزه کشاورزی را کاهش می‌دهد، استفاده کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی شبستر ابراز کرد:۵۰ درصد مشکل در این شهرستان مربوط به اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است که امیدواریم کشاورزان در زمینه همکاری کنند.

رئیس اداره منابع آب شبستر نیز در این همایش با قدردانی از ورود سپاه و بسیج شبستر به موضوع آب گفت: سپاه شبستر احساس تکلیف کرده که در حوزه گفتمان سازی ورود کند و این قابل قدردانی است.

ساسان نویدی،  اظهار داشت: اوضاع به سمت بحرانی‌تر شدن وضعیت آبی حرکت می‌کند و باید توجه کنیم که اگر آب نباشد امنیتمان نیز از دست می‌رود و باید در زمینه جلوگیری از وقوع بحران کم آبی تلاش کنیم.

رئیس اداره منابع آب شبستر افزود:  تفکر بسیجی در مواقع حساس مشکلات را حل می‌کند و با توجه به اینکه مردم به علل مختلف به مسئولان اعتماد ندارند، بسیج ظرفیت مناسبی در زمینه گفتمان سازی و مطالبه گری است.

سپاه شبستر آماده فرهنگ سازی در خصوص بحران کم آبی

در پایان این مجمع از آثار برتر رسیده به دبیرخانه همایش و ارائه کنندگان مقاله و پوستر با حضور مسئولان تجلیل شد.

ارسال نظرات