خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۳۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد باسعادت هشتمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(علیه السلام) و حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی علیه السلام (شاهچراغ) و در آستانه روز جهانی عکاسی، هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز برگزار می‌شود.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) و نکوداشت پدیدآورنده‌گان‌ آثار در حوزه عکاسی و کمک به ترویج این عرصه معنوی را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

محمدپور موضوعات جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر ائمه اطهار و بنا‌های مذهبی امامزادگان و فرهنگ ائمه اطهار در تمام نقاط جهان برشمرد.

دبیر جشنواره سراسری عکس رضوی تصریح کرد:‌ این جشنواره در شش بخش شامل جلوه های زیارت،‌ معماری(بنا‌های مذهبی و اماکن زیارتی)، خلاقه بدین معنی که (عکاس می‌تواند با دیدخلاقانه خود و با بکارگیری تکنیکهای سخت افزاری و نرم افزاری به بیان تصویری جلوه های زیارت بپردازد)، مجموعه عکس (هر عکاس می تواند در این بخش به فراخور موضوعات جشنواره آثار خود را به تعداد حداقل ٣ و حداکثر ١٠ عکس در قالب مجموعه عکس ارسال نماید)، نوجوانان عکاس (ویژه عکاسان (٩ الی ١٥ ساله) این بخش به منظور ترویج و ترغیب عکاسی بین نوجوانان علاقمند به این هنر به جشنواره افزوده شده است و حمایت مالی از پروژه عکاسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره گفت: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی azarsh.shamstoos.irو portal.shamstoos.irانجام می شود و شرکت در جشنواره برای کلیه عکاسان و علاقه‌مندان آزاد بوده و هر‌ عکاس می‌تواند در هر بخش حداکثر ٨ قطعه تک عکس به دبیر خانه ارسال کند.

محمدپور افزود: عکس‌ها می بایست با فرمت Jpg در اندازه ضلع بزرگ ١٤٠٠ پیکسل و با دقت ١٥٠dpi برروی سایت جشنواره بارگذاری شود و در صورت راه‌یابی به بخش مسابقه فایل اصلی با کیفیت مطلوب جهت چاپ و برگزاری نمایشگاه به دبیرخانه ارسال گردد و عکسهای ارسالی نباید دارای امضا عکاس، پاسپارتو، قاب، واتر مارک و لوگو باشند.

وی گفت: شرکت کننده‌گان در صورت استفاده از دوربین آنالوگ، می بایستی آثار خود را اسکن نموده و فایل دیجیتال آن را به جشنواره ارسال کنند و عکس‌های ارسالی باید از تولیدات اول سال ٩٥ به بعد بوده و نباید در جشنواره‌های قبلی عکس رضوی جزو آثار منتخب یا پذیرفته شده باشند.

بر اساس این گزارش علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم خرداد ماه سال ٩٧ به آدرس تبریز، خیابان امام، نرسیده به آبرسان ،جنب کوچه کلانتر، اداره امور سینمایی و سمعی و بصری ، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی و یا سایت جشنواره: Azarsh.shamstoos.ir ارسال نمایند.

نمایشگاه آثار برگزیده ٢٤ تیر لغایت ٣ مرداد ماه سال ٩٧ برپا شده و آئین اختتامیه جشنواره بیست و هفتم تیر ماه سال ١٣٩٧ برگزار خواهد شد.

این جشنواره با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر هنر‌های تجسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن هنر عکاسی استان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، انجمن سینمای جوان دفتر تبریز و سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها