سخنی با مسئولان تفت؛

جوانان ما نمی توانند از شهدا درس حماسه و افتخار بیاموزند؟

قطعاً شهدا از اینکه ثمره خون خود را در شادی مرم ببینند شادمان تر هستند، پس لطفاً شادی را از شهدا و حس حماسه، افتخار و غرور را از جوانان نگیرید، مردم و شهدا را از هم جدا نکنید، شهدا را محدود به قبرستان ها و موزه ها نکنید، بگذارید در میان مردم باشند.
کد خبر: ۸۹۸۸۷۹۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، می گویند تاریخ تکرار می شود، مثل اینکه این جمله هم یک حقیقت تاریخی است.

سال 93 زمانی که می خواستند 8 شهید گمنام را در صحن حسینیه امیرچخماق دفن کنند، یک مقام مسئول ارشد اعلام کرد اینجا محل بازی کودکان بوده و لذا ممکن است به شهدا بی احترامی شود! کسی هم نگفت اصلا شاید هدف این است که کودکانمان از همین سنین با شهدا انس و الفت داشته باشند، بالا رفتن کودکان از سر و کول بزرگ تر ها که بی احترامی نیست، حالا کودکان کنار این قبور مطهر بازی بکنند هم بی احترامی نمی شود.

بگذریم، حالا مسئولان تفت نیز با بهانه ای شبیه به این می خواهد از دفن یک شهید گمنام در پارک شهر تفت ممانعت به عمل آورد. یکی از مسئولین تفت اعلام کرده:«دفن یک شهید ارزشمند در مکانی که محل بازی، شوخی، سرگرمی و تفریح است، هتک حرمت شهید را به دنبال دارد و هدف اصلی پارک را کمرنگ می کند.» این سخن و این تفکر تماماً اشتباه است. مگر شوخی، سرگرمی، بازی و تفریح منافاتی با فرهنگ شهید و شهادت دارد؟ مگر خود این شهدا اهل شوخی نبودند؟ مگر خود این شهدا سرگرمی و تفریح حلال نداشتند؟ چرا می خواهید شهدا را مخالف شادی و نشاط مردم جلوه دهید؟ اگر شهدا اکنون حضور داشتند از شادی و نشاط جوانان ناراحت می شدند؟ شادی جوانان ولو کنار شهدا موجب هتک حرمت به آنها خواهد بود؟ هرگز چنین نیست، چه بسا خود شهدا به چنین امری بیشتر عنایت داشته باشند.

نکته دیگری که در این میان از سوی این مسئول مطرح شده این است که پارک محلی برای «آرامش» و «غم زدایی» بوده و یادآوری جنایات دشمنان این انقلاب «حزن انگیز» است.

برادر بزرگوار! حضور شهدایی که مایه آرامش این آب و خاک و نوامیس ما هستند، اکنون مانع آرامش است؟! درست است که ایثارگرانی که با بذل جان خود امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورده اند در این آرامش شریک نباشند؟

چه کسی گفته دفن یک شهید موجب غم و حزن می شود؟ جوانان ما نمی توانند از شهدا حماسه بیاموزند؟ مشاهده قبور مطهر این شهدا باعث احساس افتخار به وجود چنین جوانانی نیست؟ چرا می خواهید غم و حزن را جایگزین حس حماسه و افتخار کنید؟ اینکه بدانیم جوانانی هستند که در مواقع خطر سینه سپر می کنند و برای آرامش بقیه جان می دهند کم نشاط آور است؟حزن انگیز است؟!

شهدا برای گریه، غم و اندوه نیستند، حضور شهدا می تواند الهام بخش جوانان ما باشد. شادی، نشاط، خنده و تفریح حلال خانواده ها هم موجب هتک حرمت به مقام ارزشمند این بزرگواران نخواهد بود، از قضا قطعاً شهدا از اینکه ثمره خون خود را در شادی مرم ببینند شادمان تر هستند، پس لطفاً شادی را از شهدا و حس حماسه، افتخار و غرور را از جوانان نگیرید، مردم و شهدا را از هم جدا نکنید، شهدا را محدود به قبرستان ها و موزه ها نکنید، بگذارید در میان مردم باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار