تجلیل از یادگاران عملیات والفجر۸ در شهرکرد

با محوریت نقش حفاظت اطلاعات در عملیات غرورآفرین والفجر ۸، همایش فرماندهان و ارکان گردان های تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام شرکت کننده در این عملیات برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۶۳۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این همایش که در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، با تبریک حماسه بزرگ و تماشایی ملت بزرگ ایران در 22 بهمن و گرامیداشت یادو خاطره شهدای عملیات والفجر 8 گفت: نشست یادگاران دفاع مقدس علاوه بر دیدار رزمندگان پس از سالیان طولانی پس از جنگ و خاطرات آن دوران طلایی را در اذهان تداعی می کند.

سردار علی محمد اکبری، با بیان خاطراتی از عملیات والفجر 8 و جبهه مقاومت در سوریه، به تشریح اهمیت نقش حفاظت اطلاعات در موفقیت رزمندگان اسلام پرداخت.

مسئول حفاظت اطلاعات سپاه قمربنی هاشم علیه السلام که میزبانی این گردهمایی را برعهده داشت نیز با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 که بعنوان روز حفاظت اطلاعات نیز نامگذاری شده، به تبیین اهداف این نشست پرداخت.

وی، افزود: رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در این گردهمایی میثاق دوباره ای با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی می بندند که همواره مدافع ارزش های اسلامی و انقلابی و حریم ولایت باشند.

گفتنی است: مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه 3 سپاه (استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری) نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آیه شریفه 23 سوره مبارکه احزاب، رزمندگان را مصداق این آیه دانست که در خط مستقیم اسلام و فرهنگ مقاومت برابر دشمنان قرار داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، ضمن تبیین نکات مهم آیه شریفه 23 سوره مبارکه احزاب، افزود: با توجه به اینکه دشمن درصدد شکستن عهد و پیمان وفاداران به آرمانهای انقلاب، امام(ره) ، شهدا و ولایت می باشد؛ به مصداق " وما بدَّلوا تبدیلا" در این آیه شریفه باید مراقب باشیم که دچار انحراف و تغییر در مواضع نشویم.

وی افزود: باید بر عهد و پیمانی که برای پیشبرد اسلام و زمینه سازی ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بسته ایم پایبند باشیم و نگذاریم حوادث روزگار در این عهد پیمان ما خللی وارد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: بعد از جنگ و دفاع مقدس؛ عده ای در عرصه سیاست، برخی به بهانه دام های اقتصادی، گروهی بر سر میز و صندلی، افرادی در دانشگاه ها و سطح جامعه؛ تغییر کردند و از انقلابی گری و روحیه جهادی به انفعال رسیدند.

این مقام مسئول،  تصریح کرد: اینکه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: ملاک حال فعلی افراد است. به خاطر این مسئله است که تغییر پذیری و تبدیل بالاست و هیچ کسی از توطئه های دشمن درامان نیست؛ لذا رزمندگانی هم که مصداق آیه شریفه 23 سوره احزاب بوده اند باید مراقب وسوسه های شیطان باشند.

وی در ادامه ؛ رسالت ایثارگران، جانبازان، خانواده معظم شهداء، و کسانی که مدعی حضور در خط ولایت هستند را سنگین دانست و حفظ و صیانت خود و خانواده در برابر انحرافات مورد نظر دشمنان انقلاب اسلامی را توصیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم همیشه در ماندگاری انقلاب خوش درخشیده و نقش خوبی ایفا کرده اند؛ اما باید بدانیم مسئولین بعنوان پیوند دهنده نسل های اول و دوم و سوم و چهارم انقلاب باید به وظیفه خویش به خوبی عمل کنند و نگذارند کاستی ها و ناکارآمدی آنها باعث رنجش مردم و آمدن آنها به کف خیابان برای اعتراض شود.

گفتنی است: در این مراسم ضمن اجرای گروه سرود دانش آموزی با موضوع حفاظت اطلاعات و ایام الله دهه فجر، سه تن از فرماندهان گردان های تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در عملیات والفجر 8 به بیان خاطره پرداختند و در ادامه از نمایندگان شرکت کننده در این عملیات ظفرمند با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار