یکی از شاخص های و مولفه های توسعه یافتگی میزان چتر نظام تامین اجتماعی ان کشور بشمار می رود و این در حالی است قبل از پیروی انقلاب اسلامی در کل کشور حدود یک میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه شده اصلی وجود داشت.
کد خبر: ۸۹۸۸۶۱۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: برای اولین بار در تاریخ تامین اجتماعی استان تعداد بیمه شدگان اجباری این استان به ١١٠هزار و ٥٠٠ نفر رسیده که این افزایش، رشد اشتغالزایی را نشان می دهد.

مسعود علیاری افزود: در استان زنجان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ٩ هزار بیمه شده اصلی وجود داشت که امروزه این تعداد به ١٨١ هزار بیمه شده رسیده که رشد ٢٠ برابری را نشان می دهد.

وی اظهارداشت: یکی از شاخص های و مولفه های توسعه یافتگی میزان چتر نظام تامین اجتماعی ان کشور بشمار می رود و این در حالی است قبل از پیروی انقلاب اسلامی در کل کشور حدود یک میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه شده اصلی وجود داشت و امروزه این رقم به ١٣ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر رسیده و در واقع رشد ١٤ برابری را نشان می دهد.

علیاری خاطرنشان کرد: تعداد مستمری بگیران این سازمان قبل پیروزی انقلاب در استان ٣٠٠ نفر بود که هم اکنون این رقم به ٤١ هزار نفر افزایش یافته و خدمات متعددی ارائه می شود.

وی بیان کرد: در کل کشور تعداد کل افراد اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود چهار میلیون و ٥٠٠ هزار نفر بود و اکنون این رقم بالای ٤٢ میلیون نفر رسیده معادل ٥٠ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته اقداماتی برای بهبود خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان انجام گرفته و از جمله آن بازرسی الکترونیک بود که تمامی کارگاهها توسط بازرسان پایش می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان از سال ٩٤ برای بیمه شدگان جدید و از سال جاری برای بیمه شدگان قبلی پرونده های الکترونیک تشکییل داده و تا پایان امسال تمامی ٥٣٠ هزار جمعیت تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

علیاری افزود: با اجرای این طرح این امکان فراهم می شود پرونده مورد نیاز در بخش های مختلف به راحتی قابل دسترس بوده، به سرعت بخشی کارها کمک می کند و به عنوان یکی از طرح های زیربنایی سازمان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ٦ کارگزاری در این استان راه اندازی شده و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته یک کارگزاری تا ٢ ماه آینده در شهرستان خدابنده افتتاح خواهد شد این هم کار در راستای برون سپاری و ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان کمک خواهد کرد.

 

ارسال نظرات