نخستین جشنواره استانی دانشجویی فیلم کوتاه «ریگا» با معرفی نفرات برتر در پردیس سینما بهمن سنندج به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۸۸۴۳۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نخستین جشنواره استانی دانشجویی فیلم کوتاه «ریگا» برای اولین بار در کردستان باهدف حمایت از فیلم‌سازان تازه کار و ایجاد انگیزه در فیلم‌سازان جوان برگزارشد و ۴۷ فیلم به دبیرخانه ارسال شد که ۲۴ فیلم به بخش مسابقه ورود پیدا کرد و از فیلم‌سازان ۷ فیلم در بخش‌های انیمیشن، مستند و داستانی تقدیر به عمل آمد.

عدنان زندی دبیر نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه دانشجویی ریگا اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر رشته سینما را راه‌اندازی کرده است و در این راستا نیز برپایی این جشنواره یک ضرورت بود، چون تولیدات دانشجویی به ظرفیتی همچون این جشنواره برای نمایش آثار عملی و دانشجویشان نیاز داشتند.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموختگان مراکز علمی کاربردی مجاز به شرکت بودند و در مجموع ٤٧ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

زندی از حمایت‌های ویژه حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و انجمن سینمای جوانان استان تقدیر کرد و افزود: امیدواریم سایر دستگاه‌های متولی امر و تمامی دلسوزان حوزه فرهنگ و هنر جوانان فیلمساز را در راستای خلق آثار در این عرصه یاری نمایند.

  وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده علاقه‌مندان به فیلم کوتاه در دو روز برگزاری این جشنواره مایه دلگرمی برای جوانان فعال در این عرصه بود و امیدواریم با حمایت‌های پیشکسوتان این عرصه بتوانیم گام‌های بهتری را برای تقویت جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی برداریم.

فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه انیمیشن «نابودگر» ساخته کاوان احمدی، «در باد می‌وزد» ساخته هژِیر اسعدی، «رویا» ساخته پریا رازدار، «تبادل» ساخته پریا رازدار، هانیه امانی، پریسا محمدی است.

همچنین «گرمای خانه» ساخته اسعد قربانی، «آواز‌های دوران» ساخته سرکوت نیکدل، «مرخز» ساخته عدنان جوانمردی و «وفای کبوتر» ساخته پوریا اسدی مستند‌های راه یافته به بخش مسابقه هستند.

  16اثر داستانی به بخش مسابقه داستانی جشنواره راه پیدا کردند که «آرامش» ساخته وریا ناصری، «گنجشک آرزوها» ساخته هژیر زندی، «گمشده» ساخته آرمین پورمحمد، «جیژوان» ساخته اشکان ساعدپناه، «ثمر» و «سهمی از سهم» ساخته کاوه جاهد، «ضربان» ساخته سرور رضایی از جمله آثار راه یافته به این بخش از جشنواره هستند.

«سندروم صورتی» و «آیینه» ساخته ایوب شیخ احمدی، «توهم» ساخته شاهین قربانی، «توپ» ساخته یونس رستمی، «قرمز» ساخته گیتا فیضی، «الله اکبر» ساخته اشکان وهابیان، «پدر» ساخته خسرو انصاریان، «خانه‌ای به رنگ دیگر» ساخته شاهو احمدی و «سه دقیقه دیرتر» ساخته مبین قادری دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه داستانی جشنواره ریگا بودند.

در پایان این مراسم از سرکوت نیک دل در بخش بهترین فیلم مستند، عدنان جوانمردی در بخش مستند، سرور رضایی در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگر، هژیر اسدی در بخش انیمیشن، آرمین پورمحمد، کاوه جاهد، ایوب شیخ‌احمدی، اشکان ساعدپناه در بخش داستانی تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات