خبرهای داغ:
گروه سلامت سپاه میانه با برگزاری نشستی خواستار رسیدگی، پیگیری و حل برخی از مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان از سوی یعقوب شیویاری؛ نماینده مردم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شدند.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۱۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، اعضای این کارگروه با تأکید بر رفع آلودگی فاز دوم کارخانه فولاد میانه و مشکلات به وجود آمده برای اهالی روستای اسلام‌آباد، خواستار اختصاص نیم درصد هزینه‌های مربوط به آلودگی این کارخانه، که در حال حاضر به‌حساب خزانه واریز می‌شود، به‌حساب شهرداری جهت توسعه شهر اختصاص یابد.

   بحث نبود دستگاه MRI  و نبود سونوگرافی در بیمارستان‌های میانه در روزهای تعطیل و عدم ویزیت بیماران غیر اورژانسی و همچنین شلوغی آزمایشگاه مرکزی و کمبود پرسنل در آن ازجمله دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

   اعضای کارگروه سلامت و حاضرین در جلسه، عدم جذب متخصص در برخی رشته‌های پزشکی و سنگ‌اندازی در طبابت برخی از پزشکان متخصص و همچنین عدم پرداخت کارانه و اضافه‌کار پرسنل از آبان ماه سال ۹۵ به بعد را نیز به ‌عنوان مطالبات این قشر طرح نمودند.

   عدم تصویربرداری و سونوگرافی در بیمارستان برای نسخ غیرپزشکان اورژانسی، عدم وجود پزشک در برخی ایام در بیمارستان خاتم و برکت میانه و همچنین عدم ویزیت برخی پزشکان از بیماران عادی و غیر اورژانسی، کمبود تجهیزات پاراکلینیکی در بیمارستان‌های میانه به‌ویژه بخش‌های ICU و CCU از دیگر موارد مطروحه بود که حاضرین خواستار رسیدگی نماینده میانه به‌عنوان پزشک و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شدند.

   کارگروه سلامت سپاه میانه همچنین مشکلات پرستاران ازجمله عدم واریز اضافه‌کار و هزینه‌های روز پرستار، هزینه‌های مهدکودک و لباس کار، کمبود پرسنل و عدم رعایت قانون بهره‌وری و سایر موارد پیرامون این قشر را مطرح نمودند.

   همین‌طور اعضا خواستار رسیدگی به وضعیت ورود فاضلاب روستای اسلام‌آباد، کشتارگاه و بیمارستان برکت امام خمینی(ره) به رودخانه و بر لزوم اخذ تدابیر لازم مبنی بر کاهش آب پشت سدها و مشکلات پیش‌آمده برای کشاورزان شدند.  

 امید کوهی   

ارسال نظرات