برگزاری محفل انسی با قرآن در مسجد جامع قروه

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان ممتاز بین المللی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با همکاری کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری مصلی شهرستان قروه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۵۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امام جمعه قروه در این محفل معنوی با اشاره به اهمیت و جایگاه انس با قرآن کریم در جامعه اسلامی اظهار کرد: اهمیت و جایگاه کتاب وحی و انس با قرآن کریم در آیات وحیانی، احادیث نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به دفعات ذکر شده است و رسالت امروز ما نهادینه کردن اهمیت ارتباط با کلام وحی و افزایش نقش آفرینی قرآن کریم در زندگی امت اسلامی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام حسن بابائیان با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه امروز عنوان کرد: قرآن برای زندگان نازل شده است و متاسفانه امروزه بیشتر در مجالس ختم از آن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه قرآن باعث روشنایی دل می‌شود، افزود: قرآن برای دل مومن شفا است و همین قرآن برای ظالمین خسارت است.

امام جمعه قروه تاکید کرد: قرآن کریم باید در زندگی مردم جاری و ساری شود چرا که وجود مشکلات و معضلات و آسیب‌های موجود جامعه به دلیل کمرنگ شدن معارف قرآن کریم است و باید مفاهیم الهی را در جامعه ترویج کرد.

حجت الاسلام باباییان به فلسفه برگزاری محافل انس با قرآن اشاره کرد و ادامه داد: محافل انس با قران، دل ما را زنده نگه می‌دارد و خدمت به قرآن کریم فرصت و غنیمتی است که ما توفیق یافته‌ایم تا در راستای ترویج آن تلاش کنیم.

وی از برگزاری جشن قرآنی تلاوت نور نیز خبر داد و اذعان کرد: مراسم جشن قرآنی تلاوت نور یک ماه بعد در محل مسجد جامع با حضور قرآن دوستان و علاقمندان کلام وحی برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان قروه از روند فعالیت کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری ابراز خوشحالی و تاکید کرد: کمبود اعتبار و عدم حمایت جدی از کانون‌ها باید در دستور کار مسئولین کانون‌های مساجد استان قرار گیرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات