مدیرعامل موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو گفت: دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان با حضور هنرمندان عرصه موسیقی فولکلور کردی در مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۰۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شادمان رضایی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای توسعه و غنای فرهنگی و اجتماعی کردستان، افزود: سال گذشته و در ایام دهه فجر اولین جشن موسیقی کهن کردستان با استقبال گسترده مردم و با حضور بزرگان موسیقی فولکلور کردی برگزار گردید و بر آن شدیم تا هر ساله برنامه‌ای در راستای افزایش نشاط اجتماعی با محوریت موسیقی اصیل کردی برگزار نماییم.

وی اظهار داشت: دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان ساعت ۱۶:۳۰ امروز دوشنبه با هدف تجلیل از پیشکسوتان موسیقی کردی در تالار فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این برنامه گفت: جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان به همت موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو و حمایت و همکاری استانداری کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج و همراهی موسسه فرهنگی، رسانه‌ای افق برگزار می‌شود.

رضایی افزود: جمعی از پیشکسوتان موسیقی کردی از جمله کاظم باشماخی، فتح الله قریانی، عثمان چکول، توفیق رضایی، کمال فدوی، هیوا شاه محمدی و محمد حسین بهمنی در این عصر موسیقی حضور دارند.
وی در پایان از رونمایی تمبر این جشنواره در آینده‌ای نزدیک در سنندج با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان کردستان خبر داد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات