نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی تبریز در شهر بانیالوکا افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی تبریز با حضور معاون رییس جمهور بوسنی و هرزگوین و شهردار بانیالوکا و مفتی بانیالوکا، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و هیات همراه در شهر بانیالوکا افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۷۳
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در راستای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، با تاکید بر معرفی فرهنگ و هنر تبریز، شهرداری کلانشهر تبریز ودانشگاه هنر اسلامی تبریز بصورت مشترک با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، در حال برگزاری نمایشگاهی از هنر و صنایع دستی تبریز به همراه اجرای موسیقی سنتی تبریز در شهر‌های سارایوو و بانیالوکا است.

در این نمایشگاه ۹۰ اثر برگزیده نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، آثار چوبی، خوشنویسی و فرش به مدت ۱۰ روز در سالن ویچنیستای شهر سارایوو و مرکز فرهنگی شهر بانیالوکا از تاریخ ۱۵ بهمن ماه به نمایش در آمده است و تا پایان دهه فجر (۲۴ بهمن) ادامه خواهد داشت.

 همچنین ملاقات‌های رسمی با شهرداری سارایوو و بانیالوکا، نشست تخصصی جایگاه جهانی فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه هنر سارایوو و دیدار با اصحاب هنر و فرهنگ کشور بوسنی، حضور در شبکه‌های تلویزیون کشور بوسنی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری تبریز از دیگر برنامه‌های هیات اعزامی می‌باشد.

حجت الاسلام احمد حمیدی رییس کمیته تبلیغات و امور بین‌الملل‌ستاد تبریز ۲۰۱۸و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریزو مهدی محمدزاده، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ،سرپرستی این هیات ۱۲ نفره از هنرمندان شهر تبریز را عهده دار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها